[av_textblock size=” font_color=” color=”]

پاسخ مایکروسافت به معمای بزرگ: آیا ویندوز 10 از کاربران جاسوسی می کند؟


[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/09/windows-10-high-cpu-usage-fix-490908-2.jpg’ attachment=’800′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’17’ font_color=’custom’ color=’#000000′ admin_preview_bg=”]

برکسی پوشیده نیست که بسیاری مایکروسافت را به تلاش برای جاسوسی از کاربران با ویندوز 10 متهم می‌کنند و گفته می‌شود که تنظیمات پیش فرض این سیستم عامل، راه را برای چنین کاری فراهم می‌کند، در همین حال مایکروسافت بر سر همین اتهام‌ها به سخن آمده و طی پستی در وبلاگ رسمی این کمپانی، به تشریح و یا دقیق‌تر بگویم تکذیب این ادعا‌ها پرداخته است.

به گفته آقای تری مایرسون سرپرست بخش سیستم عامل مایکروسافت، ویندوز 10 «با دو اصول بنیادین در حفظ حریم شخصی کاربران» طراحی شده است، از این رو برخی از اطلاعات کاربران که می‌تواند این کمپانی را در بهبود ویندوز 10 کمک کند، جمع آوری می‌شود. البته شما همیشه قادر به جلوگیری از آن هستید. آقای مایرسون اذعان داشته که برخی از اطلاعات کاربران ویندوز 10 شمال شناسه دستگاه، نوع دستگاه و کرش اپلیکشین‌ها به منظور بهبود و رفع مشکلات ویندوز 10 و نرم افزارهای مورد استفاده کاربران جمع آوری شوند.
اما آقای مایرسون تضمین کرده است که هیچ گونه فایل و یا اطلاعات شخصی، اطلاعاتی که هویت شما را فاش سازد نظیر نام، ایمیل و یا نام حساب کاربری ویندوز، جمع آوری و برای مایکروسافت ارسال نمی‌شود. همه این‌ها در حالی است که حتی داده‌های جمع آوری شده رمزنگاری می‌شوند و سپس به سرورهای امن مایکروسافت منتقل می‌شوند، بنابراین هیچ کس غیر از خود مایکروسافت به داده‌های گردآوری شده دسترسی ندارد.
گردآوری داده‌ها برای بهبود ویندوز 10 ضروری است
سرپرست بخش ویندوز نحوه کمک کردن این داده‌ها به مایکروسافت را این چنین شرح می‌دهد:

«داده‌های گردآوری شده به ما نشان داد نسخه خاصی از یک درایور پردازنده گرافیکی باعث بروز خطای صفحه آبی مرگ بر روی برخی کامپیوتر‌ها و راه اندازی مجدد می‌شد، با اینکه این درایور خیلی رایج نبود اما می‌توانست کاربران را در استفاده از ویندوز 10 با مشکل مواجه کند. ما فوراً سازنده درایور مورد اشاره را مطلع ساختیم و در همکاری با آن‌ها، این مشکل را ظرف 24 ساعت برطرف ساختیم.
ما از داده‌های سیستم کاربران شرکت کننده در برنامه ویندوز اینسایدر برای مطمئن شدن نسبت به رفع این مشکل بهره گرفتیم و سپس بروزرسانی را برای کلیه کاربران منتشر ساختیم، نهایتاً داده‌های گردآوری شده ما را یاری کرد و روز بعد، این مشکل با موفقیت ظرف 48 ساعت برطرف شده بود»

آقای مایرسون همچنین تشریح کرد که اگر Cortana فعال باشد، برخی داده‌های شخصی می‌توانند جمع آوری شوند اما نه لزوما، “ما از این داده‌ها برای بهبود تجربه شخصی هر کاربر از ویندوز 10 بهره می‌گیریم”. به گفته وی، “شما در هر زمانی می‌توانید بر روی جمع آوری داده‌ها کنترل داشته باشید و مانع از آن شوید”. وی مشخص نکرد که آیا داده‌های شخصی کاربر نظیر متن‌های تایپ شده، تاریخچه وبگردی و فرامین صوتی نیز جمع آوری می‌شوند یا خیر. درپایان سرپرست بخش ویندوز خاطر نشان کرد که بر خلاف دیگر پلتفرم‌ها، ویندوز 10 محتوای ایمیل‌ها را برای امور تبلیغاتی بررسی نمی‌کند که به وضوح به گوگل اشاره داشت. گوگل متن و محتوای ایمیل‌ها را به منظور نمایش تبلیغاتی که با علایق و فعالیت‌های کاربر در ارتباط هستند، بررسی می‌کند.
مایکروسافت در این بیانیه به کاربران اطمینان داده است که داده‌های آن‌ها پس از نصب ویندوز 10 کاملاً امن خواهد بود و هیچ کسی به اطلاعات شخصی دسترسی نخواهد داشت. با این حال هنوز هم یک سوال بی‌پاسخ مانده است: چرا علی‎رغم غیرفعال سازی کلیه فرایندهای گردآوری اطلاعات در ویندوز 10، بازهم تماس‌هایی با سرورهای گردآوری اطلاعات مایکروسافت صورت می‌گیرد؟
همانند همیشه نظرات، برداشت‌ها و تجربه‌های خود را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]