ادوبی با استفاده از Firefly هوش مصنوعی به فتوشاپ اضافه کرد .


امروز، نرم‌افزار فتوشاپ ادوبی با بهره‌گیری از ابزار هوش مصنوعی جدید به نام Generative Fill، قدرتی جدید به دست کاربران خود اضافه کرده است. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد با سرعت و دقت، از طریق ورودی‌های متنی، تصاویر را ایجاد، حذف یا حتی بخش‌هایی از یک تصویر را گسترش دهند. Generative Fill جزء مجموعه هوش مصنوعی Firefly محسوب می‌شود که توسط شرکت ادوبی توسعه داده شده است.


خرید لایسنس ادوبی کریتیو کلود


به گزارش تک‌کرانچ، شرکت ادوبی اعلام کرده است که قابلیت Generative Fill از امروز به صورت نسخه بتا در دسترس کاربران فتوشاپ قرار می‌گیرد و در نیمه دوم سال جاری به صورت پایدار برای همه کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. این ابزار قادر است در لایه‌های مختلف یک تصویر در فتوشاپ استفاده شود.

به عنوان مثال، شما می‌توانید با استفاده از Generative Fill، قاب یک تصویر را گسترش داده و یا اشیای جدیدی را برای آن ایجاد کنید. اگر قصد دارید قاب تصویر را گسترش داده و کادر ورودی متن را خالی بگذارید، نرم‌افزار به‌طور خودکار تلاش می‌کند تا به تصویر محتوا اضافه کند.

تصاویر خود را با هوش مصنوعی ویرایش کنید

تصویر بالا بعد از ویرایش با هوش مصنوعی به تصویر پایین تبدیل شد !

در این تلفیق، یک نکته مهم وجود دارد که کاربران فتوشاپ حالا قادرند با استفاده از زبان طبیعی، تصویر یا شیء مورد نظر خود را توصیف کنند. فتوشاپ در اجرای دستورات کاربر، بخشی از تصویر را به Firefly ارسال کرده و لایه‌ای جدید برای نمایش نتایج کار هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.

تصویر قبل و بعد از ویرایش با هوش مصنوعی در فتوشاپ

قابلیت Generative Fill شامل ویژگی Content Credentials است که قبل از به اشتراک گذاری، برچسبی را بر روی فایل‌ها قرار می‌دهد. این عملکرد به شناسایی تصاویر واقعی از تصاویر غیر واقعی کمک می‌کند و جلوی انتشار محتواهای جعلی را می‌گیرد.

همچنین، ادوبی تضمین کرده است که این مدل هوش مصنوعی نتایج امنی را به کاربران ارائه می‌دهد. این مسئله تا حدودی به دلیل اطلاعاتی است که این مدل با آن آموزش دیده است، اما این شرکت تدابیر اضافی را نیز برای حفظ امنیت اتخاذ کرده است. به عنوان مثال، ورود برخی از کلمات غیرمجاز ممنوع است.

اشلی استیل، معاون ارشد واحد دیجیتال مدیا در ادوبی، می‌گوید: “Generative Fill ترکیبی از سرعت و سهولت استفاده از هوش مصنوعی مولد با قدرت و دقت فتوشاپ است و به کاربران امکان می‌دهد با همان سرعتی که ایده‌ها را تصور می‌کنند، آن‌ها را به واقعیت پیوند دهند.”

منبع : دیجیاتو