مایکروسافت این هفته نسخه جدیدی از آفیس را منتشر کرده است که مخصوص افرادی است که نمی‌خواهند اشتراک مایکروسافت 365 را خریداری کنند. نسخه مستقل مایکروسافت آفیس 2024 اکنون برای کاربران عادی و کسب‌وکارهای کوچک در دسترس است و شامل نسخه‌های جدیدی از ورد، اکسل، پاورپوینت، وان‌نوت و اوت‌لوک برای هر دو پلتفرم مک و ویندوز می‌باشد.


خرید لایسنس آفیس 2024 اورجینال


آفیس 2024 بسیاری از به‌روزرسانی‌هایی که مایکروسافت در طی سال‌های اخیر به مشترکان مایکروسافت 365 ارائه کرده است، را شامل می‌شود. آخرین باری که مایکروسافت یک نسخه مستقل از آفیس را منتشر کرد، سال 2021 بود و این نسخه جدید، بهبودهایی در برنامه‌های اصلی به همراه تغییرات در دسترسی‌پذیری و رابط کاربری را به همراه دارد.

آفیس 2024 دارای یک تم جدید به صورت پیش‌فرض است که با اصول طراحی Fluent جدید مایکروسافت همخوانی دارد و مطابق با تغییرات بصری ویندوز 11 است. مایکروسافت همچنین بهبودهایی در زمینه دسترسی‌پذیری ارائه کرده است تا به کاربران آفیس کمک کند مسائل مربوط به دسترسی‌پذیری را در اسناد، نمایش‌های اسلایدی، کارنامه‌ها و ایمیل‌ها شناسایی کنند.

اکسل 2024 اکنون می‌تواند به آرایه‌های پویا (Dynamic Arrays) ارجاع دهد. تصویر: مایکروسافت

بزرگ‌ترین تغییرات در آفیس 2024 را می‌توان در اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک مشاهده کرد. مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی را به اکسل افزوده که شامل استفاده از متن و آرایه‌ها در برگه‌های کاری می‌شود و همچنین یک تابع جدید به نام IMAGE که می‌تواند تصاویر را مستقیماً از وب فراخوانی کند. اکسل 2024 همچنین اکنون می‌تواند آرایه‌های پویا (Dynamic Arrays) را در نمودارها ارجاع دهد، که به طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند و محدود به نقاط داده ثابت نیستند. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرعت و پایداری کلی اکسل 2024 نیز بهبود یافته است.

در پاورپوینت، مایکروسافت قابلیت “Cameo” را اضافه کرده که به شما امکان می‌دهد فید زنده دوربین را به اسلایدها اضافه کنید. همچنین پاورپوینت دارای ویژگی جدیدی به نام استودیو ضبط است که قابلیت‌های ضبط را برای روایت، انیمیشن‌ها، گذارها و ابزارهای جوهرافزاری (Inking) فراهم می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید به ویدیوها و فایل‌های صوتی در اسلایدها زیرنویس یا کپشن‌های بسته اضافه کنید که ارائه‌ها را به مراتب دسترس‌پذیرتر می‌کند.

اوت‌لوک 2024 بهبودهایی در بخش جستجو دارد. تصویر: مایکروسافت

اوت‌لوک 2024 بهبودهایی در جستجو دارد که به شما امکان می‌دهد نتایج مرتبط‌تری برای پیام‌ها، پیوست‌ها، مخاطبین و ورودی‌های تقویم پیدا کنید. این نسخه جدید از اوت‌لوک همچنین گزینه‌های بیشتری برای جلسات ارائه می‌دهد، از جمله امکان کوتاه کردن خودکار جلسات. کاربران مک نیز می‌توانند حرکات لمس چپ و راست را در اوت‌لوک سفارشی‌سازی کنند.

در ورد، اکسل و پاورپوینت، اکنون می‌توانید به‌راحتی تصویری را از دستگاه اندرویدی خود وارد کنید. مایکروسافت همچنین از نسخه 1.4 فرمت OpenDocument (ODF) پشتیبانی می‌کند که شامل بهبودهای متعددی است. علاوه بر این، ورد و پاورپوینت قابلیت لایک کردن و واکنش نشان دادن به نظرات در اسناد را نیز اضافه کرده‌اند.

ورد 2024 دارای قابلیت بهبودیافته بازیابی فایل است. تصویر: مایکروسافت

کاربران ورد 2024 همچنین قادر خواهند بود یک جلسه را بازیابی کنند اگر رایانه شما دچار خرابی شود. ورد به‌طور خودکار تمام اسنادی را که قبل از خرابی رایانه، قطع برق یا بسته شدن ناگهانی ورد باز کرده بودید، باز خواهد کرد. کاربران وان‌نوت 2024 نیز به تجربه جدید نوشتن و طراحی دسترسی خواهند داشت.

مایکروسافت اعلام کرده است که آفیس 2024 به یک حساب کاربری مایکروسافت و اتصال به اینترنت نیاز دارد، اما اگر مشابه آفیس 2021 باشد، تنها به اتصال اینترنت برای نصب مجموعه، فعال‌سازی آن و دریافت هرگونه به‌روزرسانی امنیتی نیاز خواهید داشت. آفیس 2024 بر روی ویندوز 10 و 11 و همچنین سه نسخه آخر macOS قابل اجرا خواهد بود.

آفیس 2024 در دو ویرایش مختلف در دسترس خواهد بود. ویرایش Office Home 2024 شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و وان‌نوت برای PC یا Mac است. اگر به اوت‌لوک نیاز دارید، باید نسخه Office Home and Business 2024 را با قیمت خریداری کنید که همچنین شامل حق استفاده از برنامه‌ها برای مقاصد تجاری است.