[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jktgklqy’ admin_preview_bg=”]

تاخیر در آیفون بعدی با حمله ویروس به TSMC !

[/av_textblock] [av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=”] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2018/08/TSMC.jpg’ attachment=’3831′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-jktgmhlq’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jktgnbq7′ admin_preview_bg=”] شرکت تایوانی TSMC که چیپست های بسیاری از گوشی های هوشمند از جمله آیفون های 8 و 10 را تولید کرده و اخیراً تولید چیپست های A12 آیفون های 2018 را آغاز کرده، به تازگی تعدادی از خطوط تولید خود را به دلیل حمله ویروس کامپیوتری متوقف کرده است.

اکنون تولید چیپست های A12 اپل اهمیت بسیار بالایی برای این شرکت دارد، این اتفاق در حالی افتاده که تنها چند هفته تا رونمایی از آیفون های جدید فاصله داریم.

در حال حاضر TSMC توانسته از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری کند ولی برخی از ابزارهای ساخت تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته اند. میزان صدمات وارد شده بسته به کارخانه ها متفاوت است و بر اساس گزارش، اعلام شده که ارزیابی کامل این موضوع فردا مشخص خواهد شد. اکنون برخی از کارخانه های تحت تأثیر قرار گرفته بازگشایی شده اند اما برخی دیگر تا فردا کار خود را از سر نمی گیرند.
[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2018/08/Apple-A12-chipset-1.jpg’ attachment=’3832′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-jktgoavh’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jktgpmok’ admin_preview_bg=”] این اولین باری نیست که TSMC با حملات ویروسی مواجه شده، اما نخستین باری است که خطوط تولید این کمپانی مورد حمله ویروس های کامپیوتری قرار می گیرند.علاوه بر این تأثیری که این مسئله بر TSMC و اپل می گذارد مشخص نیست. خطوط مونتاژ مرتبط باید پیش از شروع به کار آماده سازی شوند و مشخص نشده که چه زمانی خطوط تولید به حداکثر ظرفیت تولید خود باز خواهند گشت.

امسال هم مشابه با سال گذشته میلادی این شرکت تنها تولید کننده چیپست هایی است که به آیفون ها قدرت می بخشند. قبل تر اپل تولید چیپ های مورد نیاز خود را به سامسونگ نیز سپرده بود. اپل خود چیپست های مورد نیازش را طراحی می کند ولی همچنان برای تولید آنها به شرکت های دیگر وابسته است.

بنا بر گزارش ها هنوز مشخص نیست چه فرد یا سازمانی در پس حمله ویروسی به TSMC هستند.

TSMC اعلام کرده اکنون 80 درصد از ابزارهای ساخت خود را بازیابی کرده و انتظار می رود تا فردا فرایند بازیابی کامل شود. اشاره نشده که ویروس چگونه در فرایند تولید چیپست A12 اپل برای آیفون های 2018 تأثیر خواهد داشت اما این موضوع 3 درصد روی درآمد مورد انتظار شرکت تایوانی در سه ماهه جاری تأثیر خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، TSMC مشکل پیش آمده را به باج افزار واناکرای نسبت داده؛ باج افزاری که اولین بار در سال 2017 در سطح جهان منتشر شد و کامپیوترهای بسیاری را آلوده کرد .
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=”]