ویژوال استودیو در فهرست برنامه‌های پرکاربرد برای کاربران عادی کامپیوتر نیست، اما قطعاً یکی از محبوب‌ترین محیط‌های توسعه یکپارچه (IDE) در سطح جهانی است. اگرچه این ابزار در چندین پلتفرم در دسترس است، مایکروسافت قصد دارد تجربه به‌روزرسانی ویژوال استودیو را در ویندوز با ادغام آن با سیستم به‌روزرسانی ویندوز به طور کامل بازبینی کند.

مایکروسافت به زودی شروع به انتشار به‌روزرسانی‌های Visual Studio از طریق سیستم به‌روزرسانی ویندوز خواهد کرد.

به گفته مایکروسافت، ساده‌ترین راه برای به‌روزرسانی ویژوال استودیو در ویندوز و حفظ امنیت، این است که به آن اجازه دهید به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه را از طریق سیستم به‌روزرسانی ویندوز دریافت کند. بنابراین، به جای به‌روزرسانی دستی ابزار، کافی است بر روی «بررسی به‌روزرسانی‌ها» در صفحه به‌روزرسانی ویندوز کلیک کنید و تمام به‌روزرسانی‌های موجود به‌طور خودکار نصب خواهند شد.

با این حال، مایکروسافت این بار با احتیاط عمل می‌کند و قصد ندارد این ویژگی را از روز اول به‌طور اجباری برای همه کاربران ارائه دهد، برخلاف ویندوز Recall که اکنون به صورت «اختیاری» در آمده است پس از اینکه محققان مشکلات امنیتی را مشخص کردند. در عوض، این امکان به توسعه‌دهندگان داده می‌شود که اگر بخواهند از این ویژگی استفاده کنند. صفحه تنظیمات ویژوال استودیو گزینه‌ای برای فعال‌سازی دریافت به‌روزرسانی‌ها از طریق سیستم به‌روزرسانی ویندوز معرفی خواهد کرد. برای استفاده از این گزینه، باید این ویژگی را فعال کنید و همچنین گزینه دریافت به‌روزرسانی‌های دیگر محصولات مایکروسافت را در تنظیمات ویندوز روشن نگه دارید.

مایکروسافت از چه زمانی شروع به انتشار به‌روزرسانی‌های ویژوال استودیو از طریق سیستم به‌روزرسانی ویندوز خواهد کرد؟
برای کسانی که می‌خواهند تجربه جدید به‌روزرسانی ویژوال استودیو را پیش‌نمایش کنند، می‌توانید همین حالا این کار را امتحان کنید. با این حال، باید از روش دستی استفاده کنید. تنها راه انجام این کار، پیکربندی کلید ثبت‌نام زیر است:

HKLM\Software\Policies\Microsoft\VisualStudio\Setup\PreviewAutomaticUpdates (REG_DWORD) = 1

این ویژگی تا جولای در مرحله پیش‌نمایش خواهد بود و پس از آن دیگر نیازی به ویرایش رجیستری ویندوز برای فعال‌سازی آن نخواهد بود. اگرچه مایکروسافت تاریخ مشخصی برای پایان مرحله پیش‌نمایش اعلام نکرده است، شرکت برنامه‌ریزی کرده است که این ویژگی را در ماه اوت امسال منتشر کند؛ همزمان با زمانی که مایکروسافت به‌طور رسمی پشتیبانی از ویژوال استودیو برای مک را متوقف خواهد کرد.