بر اساس یک گزارشات جدید ، 42 درصد از کاربرانی که خواستار نصب ویندوز 11 هستند به دلیل محدودیت‌های این سیستم‌عامل، نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند. البته طبیعتا بخش بزرگی از کاربران به دنبال نصب این سیستم‌عامل نیستند اما همین که بخش مهمی از کاربران نمی‌توانند چنین کاری را انجام دهند، یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. به منظور نصب این نسخه، مادربرد کامپیوتر باید دارای چیپ TPM 2.0 باشد که در بسیاری از سیستم‌های نسبتا قدیمی چنین چیپی دیده نمی‌شود.

طبق گزارش Lansweeper، سال گذشته آمار کاربرانی که به دنبال نصب این نسخه بوده‌اند ولی نتوانسته‌اند چنین کاری را انجام دهند، ۵۷.۲۶ درصد بوده است. بنابراین اگرچه در این زمینه شاهد کاهش بهبود اوضاع هستیم، اما همچنان نمی‌توانیم بالا بودن این درصد را کتمان کنیم. در این میان ۱۴.۶۶ درصد از کاربران به دلیل نداشتن چیپ TPM نمی‌توانند ویندوز ۱۱ را نصب کندن و ۷۱.۵ درصد هم به دلیل پایین بودن ظرفیت رم قادر به انجام این کار نیستند.

طبیعتا این مشکل بیشتر در بین سیستم‌های مربوط به کسب‌و‌کارها دیده می‌شود. طبق گزارش‌های منتشر شده، کسب‌و‌کارها معمولا به طور میانگین بعد از حدود ۱۸ ماه نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل را نصب می‌کنند. البته در این میان باید به بسیاری از کسب‌و‌کارها اشاره کنیم که هیچ تمایلی برای انجام این کار از خود نشان نمی‌دهند.


خرید لایسنس اورجینال ویندوز 11


در این میان کمبود قطعات و شرایط اقتصاد جهانی هم نقش مهمی در کاهش فروش کامپیوترها داشته است. بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، آمار نصب ویندوز ۱۱ به ۱.۴۴ درصد رسیده که نسبت به ۰.۲۵ درصد ماه ژانویه شاهد افزایش نسبی استقبال از این نسخه‌ی ویندوز هستیم. بدون شک طی ماه‌های آینده با خرید سیستم‌های جدید، استقبال از این نسخه افزایش پیدا می‌کند.

منبع : دیجیکالا مگ