از آن‌جا که مایکروسافت سرمایه‌گذاری هنگفتی روی ChatGPT انجام داده است، ویندوز ۱۲ احتمالاً بزرگ‌ترین محصول هوش مصنوعی این شرکت خواهد بود.


اولین قدم برای امنیت استفاده از یک ویندوز اورجینال است .


OpenAI و چت‌بات هوش مصنوعی آن موسوم‌به ChatGPT طی ماه‌های گذشته موردتوجه بسیاری از اهالی جامعه‌ی فناوری قرار گرفته‌ است. این پروژه به دلیل قابلیت‌هایی مثل ارائه‌ی پاسخ‌های کامل به درخواست‌های کاربران در موضوعات مختلف، نوشتن مقالات علمی و حتی کدنویسی، خبرساز شده است. مایکروسافت نیز تأیید کرد میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند که این اقدام می‌تواند به‌نفع ویندوز تمام شود.

به گفته‌ی منابع آگاه به برنامه‌های داخلی مایکروسافت، این شرکت درحال‌کار روی ویندوز 12 است. درحالی‌که ویندوز ۱۱ همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد اما گروهی از مهندسان غول فناوری اهل ردموند از همین‌حالا مشغول توسعه‌ی نسخه‌ی بزرگ بعدی این سیستم‌عامل هستند.


اورجینال باشید ، لایسنس ویندوز 11 را اورجینال خریداری کنید .


ظاهراً مایکروسافت در توسعه‌ی ویندوز ۱۲ چندین ویژگی بزرگ مبتنی‌بر هوش مصنوعی ارائه خواهد داد. ما نمی‌دانیم این شرکت دقیقاً چگونه قصد دارد از فناوری مذکور در سیستم‌عامل دسکتاپ خود استفاده کند. به‌هرحال، امکان بهره‌گرفتن از مزیت‌های هوش مصنوعی در برنامه‌هایی مثل ساعت، تقویم و ایمیل، تصاویر و غیره وجود دارد.

البته مایکروسافت نمی‌خواهد برای ارائه‌ی قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی تا زمان انتشار ویندوز ۱۲ منتظر بماند و بنابراین طی ماه‌های آینده احتمالاً شاهد اضافه شدن برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی به ویندوز ۱۱ خواهیم بود.

به‌عنوان مثال مایکروسافت می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی، ویژگی‌های دوربین و میکروفون هوشمندتری در ویندوز ۱۱ ارائه دهد. این شرکت می‌تواند از فناوری مذکور برای محو‌کردن خودکار پس‌زمینه، اصلاح روشنایی و موارد دیگر بهره ببرد. به‌همین ترتیب ویندوز می‌تواند نور زمینه را فیلتر کرده و وضوح صدای اصلی شما را افزایش دهد.

پانوس پانای مدیر ارشد محصول مایکروسافت، درجریان سخنرانی AMD در رویداد CES ۲۰۲۳ توضیحاتی درمورد آينده‌ی ویندوز و هوش مصنوعی ارائه داد. او گفت ویندوز با چندین قابلیت ازجمله ویژگی‌های صوتی و تصویری بهبودیافته برای بهتر جلوه‌دادن شما در تماس‌های ویدیویی، روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

پانوس پانای بدون پرداختن به جزئیات بیشتر درمورد اینکه هوش مصنوعی چگونه به کاربران ویندوز کمک می‌کند به مخاطبان گفت این فناوری به‌معنای واقعی کلمه، نحوه‌ی انجام همه‌ی کارها را در ویندوز دوباره اختراع خواهد کرد.

به‌نوشته‌ی ویندوز سنترال، مایکروسافت برای بهبود فناوری سیستم‌عامل خود به موتور اختصاصی هوش مصنوعی نیاز دارد. خوشبختانه AMD درحال کار روی طیف جدیدی از پردازنده‌های مرکزی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که نگرانی‌های مایکروسافت را در این زمینه‌ برطرف می‌کند.

AMD تصمیم ندارد رایانه‌های شخصی را با موتور هوش مصنوعی جداگانه‌ی متصل به پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) عرضه کند و درعوض پردازنده‌های مرکزی (CPU) آن، با هوش مصنوعی یکپارچه خواهند شد. پردازنده‌های مجهز به هوش مصنوعی این شرکت به مایکروسافت کمک خواهند کرد تا قابلیت‌های مبتنی‌بر این فناوری را در ویندوز ارائه دهد.

پانوس توصیح داد این مدل‌ها مثل مدل‌های زبان، مدل‌های تصویر و غیره، بسیار قدرتمند، لذت‌بخش، مفید و شخصی هستند اما به توان محاسبات بسیار بالایی نیاز دارند.

انتشار نسخه‌های اصلی ویندوز، هر سه‌سال یک‌بار

مایکروسافت تغییرات زیادی در نقشه‌ی راه ویندوز ایجاد کرده است و چرخه‌ی انتشار نسخه‌های بزرگ ویندوز نیز هر سه‌سال یک‌بار انجام خواهد شد.

ویندوز 11 درسال 2021 منتشر شد و این یعنی نسخه‌ی بزرگ بعدی این سیستم‌عامل احتمالاً درسال ۲۰۲۴ دردسترس قرار خواهد گرفت. البته این موضوع الزاماً به این معنی نیست که به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت درسال ۲۰۲۴ با نام ویندوز 12 منتشر خواهد شد و تاریخ ارائه‌ی این نسخه هنوز مشخص نیست.

نسخه‌ی بزرگ‌ بعدی ویندوز پس‌از سال ۲۰۲۴ در سال ۲۰۲۷ منتشر خواهد شد و این چرخه به‌همین ترتیب ادامه خواهد یافت.

امسال با ورود رایانه‌های هوش مصنوعی AMD به بازار، شاهد پیشرفت‌های مرتبط با این فناوری در ویندوز ۱۱ خواهیم بود و سپس می‌توانیم انتظار داشته باشیم تغییرات بزرگ‌تری در ویندوز ۱۲ ارائه شود.

منبع : زومیت