مایکروسافت در کنفرانس اخیر خود، تصاویری به‌ اشتراک گذاشته است که احتمالاً رابط کاربری ویندوز 12 را نشان می‌دهند.


مایکروسافت را اورجینال استفاده کنید ، لایسنس ویندوز 11 اورجینال


مایکروسافت در کنفرانس اخیر خود موسوم‌ به Ignite، تصویری از رابط‌کاربری بدون نام ویندوز به‌ اشتراک گذاشت. بدین‌ترتیب گفته می‌شود غول فناوری اهل ردموند به‌طور تصادفی، پیش‌نمایشی از محیط کاربری ویندوز 12 را نشان داده است. این عکس‌ها نسخه‌ای از سیستم‌عامل پرچم‌دار شرکت مذکور را به‌تصویر می‌کشند که کاربران از آن بی‌اطلاع بودند.

به گزارش گیزچاینا، تصویر فاش‌شده از محیط‌کاربری جدید ویندوز 12 ، بهبودهای اعمال‌شده در پلتفرم تیمز را نشان می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت در سال 2024 معرفی خواهد شد.

تصاویر جدید فاش‌شده از نسخه‌ی بعدی ویندوز، رابط کاربری جدیدی را نشان می‌دهد که نوار وظیفه‌ی آن در بخش پایینی صفحه شناور است. نمادهای سیستم نیز در گوشه‌ی سمت‌راست بالا قرار دارند و کادر جست‌وجوی شناور در مرکز بالای صفحه به‌چشم می‌خورد. علاوه‌براین اطلاعات آب‌وهوایی در گوشه‌ی سمت‌چپ بالای تصویر نمایش داده شده است.

البته وب‌سایت ویندوز سنترال تصاویر فاش‌شده‌ی منتسب به ویندوز ۱۲ را دوباره طرح‌بندی کرده‌ و بنابراین شاید این عکس‌ها نمای دقیقی از سیستم‌عامل مذکور ارائه ندهند. طبق گزارش‌های اخیر، نام رمز این نسخه از ویندوز احتمالاً NextValley است.

مایکروسافت تلاش می‌کند رابط‌کاربری ویندوز تا جایی که امکان دارد کاربرپسند باشد. این شرکت سعی دارد ظاهر سیستم‌عامل خود را طوری بهینه‌سازی کند که هم با کنترل‌های لمسی و هم ازطریق ورودی‌های فیزیکی مثل ماوس و کیبورد به‌راحتی بتوان از آن استفاده کرد. البته یافتن تعادل مناسب در این بخش، چالش‌‌برانگیز خواهد بود.

هنوز مشخص نیست چرا چنین تصاویری در کنفراس مایکروسافت به‌نمایش درآمده‌اند. این احتمال هم وجود دارد که تصاویر فاش‌شده مربوط به ویندوز ۱۲ نباشند اما حداقل ایده‌ای در مورد آینده‌ی این سیستم‌عامل ارائه می‌دهند.

مایکروسافت پس‌ از انتشار ویندوز ۸ که طراحی آن بیشتر روی عملکردهای لمسی تمرکز داشت، ویندوز ۱۰ را با هدف عملکرد بهتر با ماوس و صفحه‌کلید منتشر کرد. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم سیستم‌عامل دسکتاپ غول فناوری مستقر در ردموند چه مسیری را در آینده در پیش خواهد گرفت.

منبع : زومیت