مایکروسافت همراه با سیستم عامل ویندوز 11، زیر سیستم ویندوز برای اندروید یا همان WSA را نیز معرفی کرد که هدف از آن نزدیک کردن این دو سیستم عامل به یکدیگر است. حالا تصویری از برنامه‌های آینده غول ردموندی منتشر شده که طبق آن، ظاهرا پشتیبانی از اندروید 13 نیز به ویندوز 11 خواهد آمد.


خرید لایسنس اورجینال ویندوز 11


ویندوز 11 قابلیت‌های جذاب زیادی به همراه دارد، اما می‌توان گفت که یکی از بهترین توانایی‌های آن، اجرای برنامه‌های اندروید است. در حالی که این تجربه به دلیل وابستگی آن به اپ استور آمازون (و نه گوگل پلی) تا حدی محدود است، اما اکنون ویژگی‌های جدید و قابل‌توجهی در راه این سیستم هستند.

ویژگی‌های آینده WSA ویندوز 11

در کنار پشتیبانی از اندروید 13، مایکروسافت می‌خواهد چندین ویژگی مفید جدید را نیز به سیستم عامل جدید خود اضافه کند. انتقال آسان فایل بین WSA و ویندوز یکی از این ویژگی‌هاست که تغییر بزرگ و مهمی خواهد بود، زیرا با وجود آن، کاربران می‌توانند با یک درگ اند دراپ ساده، فایل‌ها را بین گوشی و رایانه خود منتقل کنند.

در این تصویر همچنین به ویژگی دیگری تحت عنوان Picture-in-picture اشاره شده که احتمالا به اجرای WSA در حالت پنجره‌ای و بالای سایر برنامه‌های بومی ویندوز اشاره دارد. گزینه دیگر، میانبرها (Shortcuts) نام دارد که به‌طور دقیق مشخص نیست مایکروسافت با آن به چه چیزی اشاره دارد، اما ممکن است دسترسی آسان‌تری به برخی از عملکردها یا برنامه‌های موبایل از طریق رایانه ارائه کند. در نهایت، غول نرم‌افزاری قصد دارد تا دسترسی به شبکه محلی را به‌طور پیش‌فرض فعال کند.

در نهایت باید اشاره کرد که WSA و ویژگی‌های مربوط به آن، محدود به بازارهای خاصی هستند و انتظار می‌رود تا در اوایل سال 2023 به‌طور گسترده‌تری عرضه شوند. مایکروسافت اخیرا بهبودها و ویژگی‌های جدیدی مانند چاپ، موقعیت مکانی + GPS، نمایشگر ثانویه، دسترسی به میکروفون و موارد دیگری را به WSA اضافه کرده بود.