مایکروسافت استور از مدت‌ها قبل دردسترس کاربران ویندوز بوده اما این فروشگاه از نمونه‌های رقیب مثل اپل و گوگل عقب مانده است. مایکروسافت با انتشار ویندوز11، نرم‌افزارهای ساخته‌شده برپایه‌ی چارچوب‌های مختلف را در فروشگاه خود ارائه کرد و یک رابط کاربری جدید برای مرور آسان و سریع این برنامه‌ها ارائه داد. در فروشگاه جدید مایکروسافت فرایند نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزارها نیز آسان‌تر شده است.

به گفته Windowslatest ، اگر به‌هر دلیلی ترجیح می‌دهید از رابط تحت وب فروشگاه مایکروسافت استفاده کنید، این شرکت وب‌سایت جدیدی طراحی کرده که به شما اجازه می‌دهد برنامه‌ها را به‌طور مستقیم ازطریق مرورگر وب دانلود کنید. مایکروسافت از مدتی قبل روی فروشگاه جدید مبتنی‌بر وب برای ویندوز ۱۱ کار می‌کند و ظاهراً نسخه‌ی پایدار این وب‌سایت اوایل ماه جاری در سکوت خبری راه‌اندازی شده است.

نسخه‌ی مبتنی‌بر وب فروشگاه مایکروسافت ازطریق این پیوند دردسترس است و تجربه‌ی بسیار بهتری نسبت به فروشگاه وب کلاسیک این شرکت ارائه می‌دهد. برخلاف فروشگاه وب کلاسیک که در دامنه اصلی Microsoft.com قرار دارد، این فروشگاه جدید به زیردامنه Apps.Microsoft.com منتقل شده و اکنون امکان دانلود افزونه‌های Chromium Edge را نیز دردسترس کاربران قرار داده است.

مایکروسافت به‌طور رسمی تغییرات در طراحی فروشگاه تحت‌وب خود را اعلام نکرده و نسخه‌ی کلاسیک این فروشگاه همچنان دردسترس قرار دارد.


ویندوز 11 اورجینال استفاده کن


نام فروشگاه جدید مایکروسافت Windows Apps است و همان‌ هدف فروشگاه کلاسیک را دنبال می‌کند. این بستر به شما کمک می‌کند وقتی از دستگاه اصلی خود دور هستید، محتوای موردنظرتان را کاوش کنید. علاوه‌براین اگر ترجیح می‌دهید پیوندها را ازطریق موتور جست‌وجو یا پلتفرم‌ها پیدا کنید، استفاده از نسخه‌ی جدید فروشگاه مایکروسافت مفید خواهد بود.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، طراحی جدید نسخه‌ی تحت‌وب فروشگاه به سبک طراحی ویندوز ۱۱ نزدیک‌تر است و به‌نظر می‌رسد از اصول طراحی Fluent پیروی می‌کند. مایکروسافت در طراحی این فروشگاه از گوشه‌های گرد، نمادهای مینیمال و موارد دیگر استفاده کرده است، بااین‌حال، این نسخه فعلاً از حالت تیره پشتیبانی نمی‌کند و احتمالاً این ویژگی در نسخه‌های بعدی به آن اضافه خواهد شد.

فروشگاه جدید مایکروسافت برخلاف نسخه‌ی کلاسیک آن، به شما اجازه می‌دهد اطلاعاتی مثل آخرین تاریخ به‌روزرسانی یا تاریخ انتشار برنامه‌ها را مشاهده کنید. البته همچنان می‌توانید توضیحات برنامه، اسکرین‌شات‌های پیش‌نمایش، دیدگاه‌های سایر کاربران و رتبه‌بندی‌ها را نیز مرور کنید.

کاربران با کلیک روی دکمه‌ی Install با پاپ‌آپ جدیدی مواجه خواهند شد که فرایند نصب را بدون باز کردن فروشگاه برنامه انجام خواهد داد. نکته‌ی جالب این است که این فروشگاه دسترسی به برنامه‌های دسکتاپ سنتی ازجمله نرم‌افزارهایی را که بسته‌ی نصب مخصوص ندارند نیز ارائه می‌دهد.

اگرچه فروشگاه جدید مایکروسافت در حالت آزمایشی نیست، هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و احتمالاً در ماه‌های آینده، شاهد اعمال بهبودهای بیشتری در این پلتفرم خواهیم بود.

منبع : زومیت