نسخه‌ی آزمایشی ویندوز 11 میزبان نوار جست‌و‌جوی وب در صفحه‌ی دسکتاپ شده است. مایکروسافت می‌گوید در گذر زمان ابزارهای تعاملی بیشتری را به سیستم‌عامل خود اضافه می‌کند.

مایکروسافت در جدیدترین بیلد Insider Preview ویندوز ۱۱ نوار جست‌و‌جوی وب را به صفحه‌ی دسکتاپ اضافه کرده است. مایکروسافت این نوار جست‌و‌جو را «محتوای تعاملی سبک» توصیف می‌کند. به گفته‌ی مایکروسافت به‌زودی تعداد بیشتری از این نوع ابزارها به Windows 11 می‌آیند. نوار جست‌و‌جوی وب در بیلد جدید ویندوز 11 عملاً نوعی ویجت است.


مایکروسافت را اورجینال استفاده کنید ، لایسنس ویندوز 11 اورجینال با کمترین قیمت


براساس گزارش ورج، باکس جست‌و‌جوی جدید سیستم‌عامل مایکروسافت به‌صورت محدود دردسترس قرار گرفته و تمامی کاربران اینسایدر به آن دسترسی ندارند.

مایکروسافت می‌گوید کاربرانی که قابلیت جدید را دریافت کرده‌اند اما علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند می‌توانند روی صفحه‌ی دسکتاپ راست‌کلیک و سپس گزینه‌ی Show more options را انتخاب کنند. در منوی جدید امکان فعال یا غیر فعال کردن گزینه‌ی Show search وجود دارد.

در صورتی که جدیدترین نسخه بیلد اینستایدر ویندوز 11 را روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید، برای مشاهده‌ی نوار جست‌و‌جوی وب باید سیستم را ریستارت کنید. قابلیت جدید ویندوز 11 شاید برای شماری از کاربران مفید باشد. به این موضوع باید توجه کنید که این نوار جست‌و‌جو مختص‌ به وب است و در بین محتوای داخل سیستم ( فولدرها و… ) جست‌وجو انجام نمی‌دهد.

منبع : زومیت