در جدیدترین نسخه ویندوز 11، مایکروسافت کاربران ویندوز 11 پرو را مجبور به استفاده از یک حساب کاربری مایکروسافت و داشتن اتصال اینترنت هنگام نصب سیستم‌عامل کرده است. در حقیقت برای عموم کاربران نصب ویندوز ۱۱ سخت‌تر می شود.

سخت شدن نصب ویندوز ۱۱

مایکروسافت به عنوان بخشی از Windows Insider Build 22616 مایکروسافت اعلام کرده که برای نصب ویندوز ۱۱ پرو باید حساب کاربری مایکروسافت و اینترنت فعال در هنگان نصب داشته باشید. در حال حاضر فقط نصب Windows 11 Enterprise بدون اتصال به اینترنت یا حساب مایکروسافت ممکن است.

در حالی که دلایل خوبی برای داشتن یک حساب کاربری مایکروسافت وجود دارد اما این یک نقطه ضعف آشکار برای نصب ویندوز 11 پرو و ​​Home است.

شما حالا مجبور هستید که قبل از استفاده از رایانه خود، وارد حساب کاربری‌تان شوید. به همین دلیل هم شما نیاز به اتصال اینترنت دارید.

خوشبختانه، برای کسانی که به دنبال ارتقا یا نصب ویندوز 11 پرو بدون حساب مایکروسافت هستند، هنوز امیدی وجود دارد. از زمان عرضه بیلد 22616، کاربران متوجه شده‌اند که اگر زمانی که از شما خواسته می‌شود به حساب مایکروسافت خود وارد شوید، ورودی نادرست وارد کنید، یک پیغام خطا و گزینه کلیک روی دکمه «Next» نمایش داده می‌شود که شما را به مرحله بعدی می‌برد.

تاخیر در به روزشدن کاربران با ویندوز ۱۱

گزارش‌های اخیر AdDuplex که نشان می‌دهد کاربران از چه بیلدهایی از ویندوز 10 و 11 استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد که سرعت پذیرش ویندوز 11 در حال حاضر کاهش یافته است. به نظر می رسد تصمیم گیج کننده مایکروسافت برای ایجاد موانع بیشتر در فرآیند نصب که می تواند کاربران بالقوه را از ارتقاء منصرف کند.

در کنار نیاز به TMP 2.0 که میلیون ها کاربر بالقوه را در ویندوز ۱۰ حبس کرده، احساس می شود که مایکروسافت بیشتر به جای حرکت به سمت تسهیل نصب نسخه جدید سیستم عامل، شرایط را سخت‌تر می‌کند.

منبغ : ترنجی