[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

مایکروسافت یک زیرسیستم لینوکس برای ویندوز سرور ارائه می‌کند

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/08/Windows-linux.jpg’ attachment=’2405′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”] مایکروسافت زیرسیستم لینوکس برای ویندوز (WSL) را برای ویندوز سرور فراهم کرده است؛ حرکتی که اساسا استفاده از ماشینهای مجازی لینوکس را که بسیاری از مشتریان WS استفاده می‌کنند، کاملا غیر ضروری می‌کند، زیرا ابزارهای اصلی لینوکس اکنون می‌توانند در کنار CMD و PowerShell اجرا شوند.

اول از همه، مهم است بدانید که برای آزمایش WSL در ویندوز سرور، باید پیش نمایش ۱۶۲۳۷ یا یک نسخه‌ی جدیدتر ویندوز سرور را اجرا کنید، تا زمانی که آخرین نسخه‌‌ی پیش نمایش را داشته باشید، همه چیز برای شما راحت است.

همانطور که در مورد WSL در ویندوز 10 مشاهده کردیم، کاربران ویندوز سرور مجازی در حال اجرای دیمون‌ها و کار‌های رایج، از جمله sshd و MySQL هستند، اما از سوی دیگر، در سرویس‌های دائمی لینوکس، از دیمون‌ها و ‌کارها به عنوان وظایف پس‌زمینه پشتیبانی نمی‌شود.

این بدان معنی است که در حالی که میتوانید لینوکس را روی یک ویندوز سرور اجرا کرد، ولی یک سرور لینوکس وجود نخواهد داشت.

مایکروسافت توضیح می‌دهد که: «می‌خواهیم سیستم عامل ویندوز، از جمله ویندوز سرور، به عنوان مکانی عالی برای توسعه دهندگان باشد. این را نیز می‌دانیم که توسعه دهندگانی اعم از مدیران سیستم و افرادی که خدمات را مدیریت و تولید می‌کنند، گاهی نیاز به استفاده از ابزارهای موجود در لینوکس پیدا می‌کنند. بسیاری دیگر هم به علت سادگی مایل به استفاده از ابزارهای لینوکس به عنوان بخشی از گردش کار روزانه‌ی خود هستند.»

زیرسیستم ویندوز لینوکس در حال حاضر در نسخه‌ی بتا در ویندوز ۱۰ به سر می‌برد و مایکروسافت با همکاری تعدادی از شرکای خود برای توزیع آن‌ها در فروشگاه‌های ویندوز، از جمله SUSE و اوبونتو کار می‌کند. کاربران به راحتی می توانند آن‌ها را از فروشگاه ویندوز درست مانند یک برنامه معمول برای ویندوز 10 نصب کنند و کل فرایند نصب به طور خودکار و تقریبا بدون نیاز به تعامل با کاربر انجام می‌شود.

WSL برای همه کاربران در قالب یک نسخه‌ی پایدار با عرضه‌ی نسخه به روز رسانی شده‌ی Fall Creators در ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود و پیشرفت‌های بیشتری هم در ماه‌های آینده به همراه بروزرسانی ویندوز منتشر خواهد شد.

منبع : zoomit.ir
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]