به‌روزرسانی جدید مرورگر مایکروسافت اج شامل امکانات جدیدی برای کاربران پلتفرم Temas است و علاوه‌براین ویژگی‌های امنیتی بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهد.

مایکروسافت در هفته‌ی جاری از محصولات سخت‌افزاری جدید خود ازجمله سرفیس پرو 9 و سرفیس لپ‌تاپ 5 رونمایی کرد. این شرکت همچنین مرورگر اج را با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی کرده است.

مهم‌ترین ویژگی جدید مایکروسافت اج، احتمالأ فضاهای کاری مشترک (Workspace) است؛ قابلیت جالبی که به کاربران Teams اجازه می‌دهد برگه‌های مرورگر را به‌اشتراک بگذارد. به‌گفته‌ی مایکروسافت این امکان می‌تواند هنگام اضافه شدن اعضای جدید به پروژه‌های موجود در پلتفرم Teams مفید واقع شود. بدین‌ترتیب می‌توان به‌جای اشتراک‌گذاری تعداد زیادی لینک و فایل، به‌راحتی با Workspace اج، تب موردنظر را روی مرورگر با آن‌ها به اشتراک گذاشت. علاوه‌براین، با پیشرفت پروژه، تب‌ها به‌طور لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شوند. البته پیش‌ازاین افزونه‌هایی با کارکرد مشابه برای اج منتشر شده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا نکردند. شایان‌ذکر است که اشتراک‌گذاری پیوندها و فایل‌ها در Teamsبا روش متفاوتی انجام می‌شود. ‌‌

مایکروسافت همچنین در به‌روزرسانی جدید اج، قابلیتی برای محافظت از اشتباهات تایپی در URLها ارائه می‌دهد که از هدایت کاربران به وب‌سایت‌های کلاهبرداری آنلاین جلوگیری می‌کند. این ویژگی، پیچیدگی زیادی ندارد و مطمئناً بسیار کاربردی و مفید است.

علاوه‌براین، حالت امنیتی پیشرفته‌ی جدیدی به اج اضافه شده است که به‌طور خودکار محافظه‌کارانه‌ترین تنظیمات را هنگام گشت‌وگذار در وب اعمال می‌کند. به‌عنوان مثال این ویژگی، درصورت نیاز کامپایل جاوا اسکریپت را غیرفعال می‌کند. ایده‌ی اصلی این حالت جدید این است که قبل از بازدید از وب‌سایت‌های ناشناس، سطح امنیتی آن را مشخص شود. اگر یک سایت آشنا هک و کدهای مخرب ازطریق آن منتشر شود، از این نوع مشکل امنیتی جلوگیری خواهد شد.

درنهایت مایکروسافت ویژگی‌های دسترسی‌پذیری جدیدی به اج اضافه کرده است. این مرورگر اکنون هنگام پخش صدا، زیرنویس‌های زنده ارائه می‌دهد و تجربه‌ی راوی پیشرفته اکنون اطلاعات متنی بیشتری را درمورد زمینه‌ها و دکمه‌ها به کاربران کم‌بینا ارائه می‌دهد. با این به‌روزرسانی، صفحه‌خوان‌ها اکنون می‌توانند پاسخ‌های فوری اج را برای سؤالاتی مثل «وضعیت آب‌هوی سیاتل»، بخوانند. علاوه‌براین کاربران به‌زودی قادر خواهند بود از رنگ‌های زمینه‌ی جدید برای بهبود خوانایی و کنتراست رنگ بهره ببرند.

زومیت : زومیت