اینکه مایکروسافت بیشتر تمرکزش را روی سرویس اشتراکی آفیس 365 خود گذاشته بدین معنی نیست که آن‌ها نسخه کامل و سالیانه برنامه را فراموش کرده‌اند؛ روز گذشته مایکروسافت آفیس 2019 را برای ویندوز و مک منتشر کردند. البته این نسخه از آفیس دارای ویژگی‌های متفاوتی نبوده و همان قابلیت‌هایی که در طول سه سال گذشته به آفیس 365 آمده بودند را دوباره شاهد هستیم.

در این نسخه مایکروسافت وردِ (Word) مک به حالت تمرکز (Focus Mode) مجهز شده که با فعال کردن آن تمام بخش‌های برنامه که ممکن است حواس‌تان را پرت کند، پاک می‌شوند و بنابراین با تمرکز بیشتری می‌توان به نوشتن مقاله ادامه داد. تم تاریک، مترجم جدید و قابلیت Read Aloud هم تغییرات نسخه ویندوز برنامه هستند.

به همراه ویژگی‌های جدید ورد، در پاورپوینت ۲۰۱۹ (Power Point) می‌توانید مدل‌های سه بعدی یا عکس‌هایی با فرمت SVG را به اسلایدها اضافه کنید. انیمیشن Morph برای ساخت پاورپوینت‌های سینمایی‌تر و توانایی اکسپورت ویدیوهای 4K از دیگر نکات مثبت پاورپوینت 2019 به شمار می‌رود. اکسل نیز حالا دارای نمودارهای قیفی، نقشه‌های دو بعدی و توابع جدید است.

در نهایت اوت لوک هم با کارت‌های مخاطبین، پشتیبانی‌ از گروه‌های آفیس 365، منشن‌ها، یک خلاصه نویس بهبود یافته، حالت تمرکز و تم تاریک آپدیت شده است. آفیس 2019 فعلا تنها در دسترس کاربرانی که دارای لایسنس مایکروسافت هستند، قرار گرفته و از هفته‌های آتی بقیه کاربران نیز می‌توانند این نسخه را نصب کنند.

اگرچه هیچکدام از ویژگی‌های آفیس 2019 انقلابی نیستند اما مطمئنا برای کسانی که هنوز با آفیس 2016 سر و کله می‌زنند، خبر خوشحال کننده‌ای به حساب می‌آید. البته مسئله اینجاست که خرید اشتراک آفیس ۳۶۵ هنوز گزینه بهتری نسبت به آفیس 2019 به شمار می‌رود. آفیس 365 ماهیانه آپدیت‌های مختلفی را دریافت می‌کند.

نسخه‌های شماره‌دار آفیس هر چند وقت یک بار عرضه می‌شوند و برخلاف سرویس اشتراکی آفیس ۳۶۵، خبری از بروزرسانی‌های متعدد برای آن‌ها نخواهد بود. مایکروسافت با آفیس 2019 بیشتر دو گروه را هدف گرفته است: شرکت‌هایی که نمی‌توانند کارمندان را به یک فضای ابری بیاورند و کاربرانی که به دنبال گرفتن اشتراک نیستند.