مایکروسافت در رویداد اخیر خود به طور تصادفی تصویری را از محیط ویندوز 12 منتشر کرده است. ویندوزی که گفته می‌شود تغییرات نسبتا زیادی در مقاسیه با قبل خواهد داشت.

مایکروسافت در رویداد 2022 اخیر خود، یک اسکرین‌شات با کاربران به نمایش گذاشته است. اسکرین‌شاتی که اکنون خبرساز شده چرا که گفته می‌شود از محیطی برداشته شده که نسخه‌ی ویندوز آن شباهتی با هیچ یک از ویندوزهای کنونی ندارد. به عبارتی دیگر، اینطور به نظر می‌رسد که تصویر یادشده از محیط ویندوز 12 به ثبت رسیده است.

مایکروسافت رویداد امسال خود را با سرویس مایکروسافت ۳۶۵ آغاز کرد. به گزارش وب‌سایت ویندوز سنترال، مایکروسافت در طول این مراسم، تصویری از محیط یک ویندوز را با کاربران به اشتراک گذاشت که در آن اپلیکیشن مایکروسافت تیمز در حال اجرا بود. با یک نگاه، بعید است بشود متوجه چیز خاصی شد اما بعد از بررسی‌های بیشتر، مشخص شده که محیط دسکتاپ بسیار با آنچه که در محیط‌های فعلی می‌بینیم تفاوت دارد.

حالا گمانه‌زنی‌هایی به وجود آمده مبنی بر اینکه محیط به نمایش درآمده در واقع مربوط به نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۲ بوده است. علاوه بر این‌ها، وب‌سایت ویندوز سنترال همچنین مدعی شده محیطی که درون اسکرین‌شات از ویندوز به تصویر کشیده شده، همان تصویری است که چند ماه پیش مایکروسافت به صورت داخلی آن را منتشر کرده بود. اینطور که وب‌سایت یادشده می‌گوید، ظاهرا نسخه‌های مختلفی از نمونه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۲ وجود دارد که یکی از آن‌ها همینی است که در رویداد اخیر به نمایش درآمده است.

از آن‌جایی که تصویر کاملا واضح نبود، ویندوز سنترال یک تصویر شبیه به آن طراحی کرده و مدعی شده این همانی است که مایکروسافت در رویداد یادشده منتشر کرده. شما می‌توانید این دو تصویر را در زیر مشاهده و با هم مقایسه کنید.

ویندوز 12

تصویری که ویندوز سنترال تصور می‌کند در رویداد مایکروسافت به نمایش گذاشته شد.

تصویری از ویندوز 12 که مایکروسافت در رویداد 2022 خود منتشر کرد

نسخه‌ی بعدی ویندوز که طبق اطلاعات موجود، ویندوز ۱۲ نام خواهد داشت، با نام رمز «Next Valley» شناخته می‌شود و قرار است در سال 2024 رسما در دسترس کاربران قرار بگیرد. این نسخه‌ی اولیه‌ای هم که به نمایش گذاشته شده به احتمال زیاد چیزی است که مایکروسافت برای ویندوز ۱۲ در نظر دارد.

بعد از عرضه‌ی ویندوز ۱۱، بسیاری از کاربران آن را یک آپدیت جزئی در نظر گرفته و گفتند که این ویندوز باید در واقع ۱۰.۵ نام‌گذاری می‌شد. اما اگر این اسکرین‌شات را ملاک قرار دهیم، به نظر می‌رسد ویندوز ۱۲ می‌تواند تغییر بزرگی را که به دنبالش بودیم به ارمغان بیاورد.

منبع : دیجیکالامگ