[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

سیستم عامل ویندوز 10 دوساله شد

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/07/63b32bb8-c795-4f7a-8ff2-dbbc4d27256a.jpg’ attachment=’2336′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”] به‌روزرسانی رداستون ۳ (آپدیت پاییز کریترز) ویندوز ۱۰ در ماه سپتامبر به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.

ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ جولای دوساله شد و‌ در حال حاضر مایکروسافت مشغول نهایی‌سازی یک آپدیت بزرگ دیگر است؛ به‌روزرسانی جدیدی که در ماه سپتامبر به‌طور عمومی منتشر خواهد شد.

سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ که در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۱۵ رسما معرفی شد، بزرگ‌ترین نسخه‌ی سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت محسوب می‌شود. ردموندی‌ها امکان به‌روزرسانی رایگان از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را هم فراهم کردند. البته کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ فقط در صورتی می‌توانستند از امکان آپدیت رایگان بهره ببرند که سیستم‌عامل خود را نهایتا ۱۲ ماه پس از معرفی ویندوز ۱۰ نصب کرده باشند.

بر اساس داده‌های بازار، هم‌اکنون سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روی ۲۶.۸ درصد از پی‌سی‌های ویندوزی نصب شده است؛ درحالی‌که ویندوز ۷ با ۴۹.۰۴ درصد سهم از بازار، بیشترین کاربر را به خود اختصاص داده است. با توجه به داده‌های مورد اشاره، ویندوز اکس‌پی هم با سهم ۶.۴۹ درصدی، عنوان سومین سیستم‌عامل دسکتاپ پراستفاده‌ را به خود اختصاص داده است.

کمپانی مایکروسافت از زمان معرفی اولیه‌ی ویندوز ۱۰ در جولای ۲۰۱۵ تاکنون دو به‌روزرسانی بزرگ برای این سیستم‌عامل منتشر کرده است: آپدیت سالانه (Anniversary) و آپدیت سازندگان (Creators). علاوه بر دو آپدیت یادشده، مایکروسافت یک به‌روزرسانی کوچک دیگر به نام آپدیت نوامبر را هم منتشر کرده است.

اما در حال حاضر این غول نرم‌افزاری مشغول نهایی کردن سومین آپدیت بزرگ ویندوز ۱۰ یعنی آپدیت پاییزی کریترز (یا رداستون ۳) است. تیم توسعه‌دهنده‌ی این به‌روزرسانی اکنون به‌واسطه‌ی برنامه‌ی ویندوز اینسایدر، در حال رفع باگ‌های نهایی موجود در این نسخه هستند. بد نیست اشاره کنیم کاربرانی که در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر عضو شده‌اند، پیش از انتشار عمومی آپدیت‌ها، مشکلات و باگ‌های موجود را شناسایی می‌کنند و مایکروسافت بدین طریق می‌تواند بیشتر مشکلات آپدیت‌ها را پیش از عرضه‌ی نهایی، برطرف کند.
ویندوز ۱۰ رداستون ۳

عرضه‌ی آپدیت پاییز کریترز ویندوز ۱۰ برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. در واقع روش جدید مایکروسافت این است که در هر سال دو آپدیت مهم برای سیستم‌عامل یادشده منتشر کند. نسخه‌ی آرتی‌ام به احتمال زیاد با شماره‌ی ۱۷۰۹ در دسترس قرار خواهد گرفت؛ زیرا مایکروسافت از اعداد مربوط به نسخه‌ی آپدیت‌های ویندوز ۱۰ برای نشان دادن تاریخ انتشار آن‌ها بهره می‌برد. بدین ترتیب در شماره‌ی ۱۷۰۹، عدد ۱۷ به سال جاری اشاره دارد و عدد ۰۹ نشان‌دهنده‌ی ماه سپتامبر است.

جای هیچ شکی نیست که ویندوز ۱۰ در حال ارتقاء است؛ اما متأسفانه در چند ماه اخیر، این رشد برای مایکروسافت با کاهش سرعت همراه بوده است. زیرا همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، در حال حاضر ویندوز ۷ همچنان به‌عنوان پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل دسکتاپ جهان شناخته می‌شود.

هدف اولیه‌ی مایکروسافت این بود که ویندوز ۱۰ تا پایان سال ۲۰۱۷، روی یک میلیارد دستگاه نصب شده باشد؛ اما ردموندی‌ها اخیرا اعلام کرده‌اند که شاید این هدف، آن‌طور که پیش‌بینی شده بود محقق نشود و برای نصب سیستم‌عامل مورد بحث روی تعداد زیادی از دستگاه‌ها، زمان بیشتری نیاز است.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم ویندوز ۱۰ چه زمانی از ویندوز ۷ در بازار سیستم‌عامل‌ها عبور خواهد کرد. با در نظر گرفتن اینکه مایکروسافت در حال آماده کردن به‌روزرسانی‌های جدید و بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ است، مسلما کاربران بیشتری به این سیستم‌عامل مهاجرت خواهند کرد.

منبع : zoomit.ir
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]