ویندوز ۱۱ مایکروسافت بی شک تلفیقی از تجربه چند دهه این شرکت، در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری بهتر و رابط کاربری مدرن‌تر آن است. هر آپدیت این سیستم عامل، توجه کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند. گویا حالا نام آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 به طور تصادفی توسط مایکروسافت فاش شده است.

آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 به طور تصادفی توسط مایکروسافت فاش شد

کاربران ویندوز 11 قطعا آماده دریافت آپدیت جدید هستند، زیرا این آپدیت بزرگ و مهم تقریبا آماده انتشار است و احتمالا با ویژگی‌های جدید و جالبی مانند تسک بار بهبود یافته، پوشه‌های برنامه و بازگرداندن Media Player معروف Windows. ما واقعا مشتاقانه منتظریم تا ببینیم که مایکروسافت برای ویندوز 11 چه برنامه‌هایی دارد و این آپدیت جدید قرار است تا چه اندازه تجربه کاربران را بهبود ببخشد.

به نظر می‌رسد نام این آپدیت بزرگ که قبلا نسخه 22H2 با نام رمز ( Sun Valley 2 ) نامیده می‌شد، به‌طور تصادفی توسط خود مایکروسافت فاش شده است، با برنامه ( Get Started ) در سیستم‌های دارای ویندوز 11 به کاربران اطلاع می‌دهد که شما اکنون در حال اجرای آپدیت 2022 ویندوز 11 هستید.

این مورد توسط کاربری تیزبین در توییتر به نام @XenoPanther مشاهده شد که کمتر از 24 ساعت بعد متوجه شد که برنامه Get Started به سرعت به پیام اصلی خود بازگشته است. نام این آپدیت جدید منطقی است؛ آپدیت‌های قبلی ویندوز 10 از فرمت ماه + سال استفاده می‌کردند و تصمیم مایکروسافت برای راه‌اندازی تنها یک آپدیت اصلی برای ویندوز 11 در سال جاری، کمبود این یک ماه را توضیح می‌دهد (اگرچه می‌دانیم که آپدیت 22H2 قرار است در 20 سپتامبر منتشر شود).

هر چند که این موضوع خیلی کسل کننده است و آپدیت‌های قدیمی‌تر گاهی اوقات نام‌های جالبی مانند (the Creators Update) را نشان می‌دادند، اگر مایکروسافت از به‌روزرسانی‌های بزرگ و معمولی فاصله می‌گیرد، چرا فکرهای بزرگ‌تری در مورد آن موارد که منتشر می‌کند انجام ندهیم؟ «آپدیت 2022 ویندوز 11» احتمالا حداقل در ظاهر هیچ چیزی برای ایجاد هیجان در کاربران ندارد. اگر این شرکت، نام‌های جذاب‌تر و مهم‌تری را برای آپدیت‌های ویندوز در نظر بگیرد (مانند «ویندوز 11 نئو» یا «آپدیت Power User») قاعدتا می‌تواند نکاه تمام کاربران را به خود جذب کند.

بر اساس گفته و شنیده‌ها، گویا مایکروسافت نحوه به روز رسانی ویندوز را تغییر می‌دهد

با جدیت تمام، مایکروسافت واقعا باید تغییراتی در مورد ویندوز 11 انجام دهد. پذیرش این موضوع به آرامی در حال انجام است، اما هنوز خیلی از ویندوز 10 عقب است و بسیاری از کاربران احساس خاصی برای ارتقا ندارند. اشکالات منوی استارت، همراه با مسائل امنیتی، اعتماد چندانی را در کاربران جدید ایجاد نمی‌کند.

به گزارش TechRadar، دور شدن مایکروسافت از آپدیت‌های چندگانه و ویژگی‌های سالانه برای ویندوز، اتفاق جالبی است، به‌طوری که گزارش شده است که آپدیت بزرگ «Sun Valley 3» در سال 2023 به نفع آپدیت‌های کوچک‌تر و کم اهمیت‌تری به نام «Moments» کنار گذاشته شده است. برنامه Windows Insider نیز به شدت برای آزمایش ویژگی‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته است که امیدواریم به مایکروسافت اجازه دهد تا این آپدیت‌های کوچک‌تر را بیش از گذشته اجرا کند.

به دنبال این جریان از “Moments”، برنامه فعلی پیش بینی‌هایی برای عرضه ویندوز 12 در سال 2024 دارد که با توجه به اینکه تعداد افرادی که هنوز از ویندوز ۱۰ یا حتی نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم عامل استفاده می‌کنند، بسیار زود به نظر می‌رسد. مایکروسافت ممکن است بخواهد در برنامه‌های خود تجدید نظر کند، مگر اینکه به روز رسانی ویندوز ۱۱ 2022 (ugh) تغییرات مهم و سنگینی را برای جذب بیشتر کاربران انجام دهد. نظر شما کاربران ترنجی در مورد آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 چیست؟ آیا مایکروسافت با این آپدیت می‌تواند تغییرات مهم و زیادی در ویندوز 11 ایجاد کند؟