فرمول‌ها برای بهره‌گرفتن از ریاضیات در اکسل ضروری هستند؛ اما استفاده از آن‌ها به روند یادگیری خاص خود نیاز دارد که می‌تواند برای برخی افراد خسته‌کننده باشد. مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی جدید برای اکسل، تغییراتی در نسخه‌ی تحت‌وب برنامه اعمال کرده است که امکان استفاده‌ی آسان‌تر از فرمول‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت ویژگی‌های جدیدی نیز به نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزار صفحه‌گسترده‌ی خود اضافه کرده است.

به‌روزرسانی دسامبر 2022 اکسل عملکردهای جدیدی به نسخه‌های وب و ویندوز و مک اضافه می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها، ویژگی تکمیل خودکار اختیاری برای کمک به کاربران وب هنگام ورود فرمول‌ها است.


خرید لایسنس آفیس 2021 اورجینال ، برای ویندوز و مک


به‌گزارش TechSpot، نسخه‌ی وب اکسل اکنون هنگام وارد‌کردن فرمول‌ها، مواردی مثل Count، Avarage ،‌Sum ،‌Min ،‌Counta یا Max را با تایپ علامت = به کاربر پیشنهاد می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر نرم‌افزار متوجه ستونی به‌ نام میانگین شود و درکنار آن ستون‌هایی از اعداد وجود داشته باشد، به‌طورخودکار فرمولی برای میانگین‌ گرفتن از آن اعداد پیشنهاد می‌دهد. این ویژگی که درحال‌حاضر فقط برای زبان انگلیسی دردسترس است، می‌تواند کمی در وقت کارشناسان اکسل صرفه‌جویی کند. این به‌روزرسانی به کاربرانی که اطلاعات فنی زیادی ندارند، کمک می‌کند تا راحت‌تر از فرمول‌ها استفاده کنند.

Formula By Example می‌تواند گروه‌هایی از سلول‌ها را در سناریوهایی که معمولاً باید فرمول یکسانی در چندین ردیف یا ستون وارد شود، به‌طور‌خودکار پر کند. این ویژگی شبیه Flash Fill است، با این تفاوت که به‌جای متن ساده، فرمول ها را کپی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مایکروسافت درحال‌حاضر در اکسل ارائه کرده است، به کاربران اطلاع می‌دهد آیا پیوند به نسخه‌ی ابری کاربرگ‌ها سالم است یا نه و مکان جدیدی برای تعمیر پیوند پیشنهاد می‌دهد. این شرکت نوار جست‌وجوی سریعی را نیز دردسترس کاربران قرار داده است.

مایکروسافت چند قابلیت جدید به نسخه‌ی دسکتاپ اضافه کرده است. کاربران اکنون می‌توانند با فشردن کلید‌های Alt + F12 (در مک Option + F12) به‌سرعت وارد ویرایشگر Power Query شوند. کاربران ویندوز اینسایدر هم می‌توانند از قابلیت ایجاد انواع داده‌های تودرتو Power Query و واردکردن داده‌ها از Dynamic Arrays برای عملکرد دریافت داده از جدول یا محدوده استفاده کنند.

اکسل اکنون اجازه می‌دهد تصاویر را از پیوندهای منبع در سلول‌ها درج کنید. این تابع از فرمت‌های تصویری مثل ICO ،‌PNG ،‌TIFF ،‌JPG/JPEG ،‌BMP و WEBP پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند ابعاد یک تصویر را برای پرکردن ناحیه‌ی یک سلول یا حفظ ابعاد پیکسلی خاص، سفارشی‌سازی کنند.

مایکروسافت فایل صفحه‌گسترده‌ای به‌اشتراک گذاشته است که مشخص می‌کند کدام نسخه‌ی اکسل ویژگی‌های جدید را دریافت می‌کنند. همچنین، جدول بالا عملکرد‌های جدید اضافه‌شده به این برنامه را نشان می‌دهد.

منبع : زومیت


آفیس را اروجینال استفاده کنید ، لایسنس آفیس اورجینال