[av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

موسسه مالی معتبر در آمریکا از ترکیدن حباب بیت کوین خبر می دهد

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2018/04/Bittcoin-bubble-1.jpg’ attachment=’2848′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”] تحقیقات یکی از معتبرترین موسسات مالی آمریکا حاکی از این است که ارزش بیت کوین به عنوان یکی از بزرگترین حباب های مالی در طول تاریخ با کاهش مواجه خواهد شد.

موسسه Merrill Lynch که بازوی خدمات سرمایه گذاری و مدیریت ثروت بانک آمریکا محسوب می شود، اخیرا پس از تحقیقاتی جامع درباره بیت کوین به این نتیجه رسیده که حباب این بازار در حال ترکیدن است و احتمالا سرمایه گذاران را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

در این تحقیق که به سرپرستی یک استراتژیست ارشد سرمایه گذاری به نام «مایکل هارتنت» صورت گرفته، بیت کوین با حباب های اقتصادی مشهور از جمله کمپانی می سی سی پی، کمپانی دریای جنوب در قرن 18 میلادی، طلا، بازار سهام آمریکا در سال 1929 و لاله های هلندی در سال 1637 مقایسه شده است.
[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2018/04/baml-1-768×552.jpg’ attachment=’2849′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”] نمودار ارائه شده نشان می دهد که حباب بیت کوین با فاصله زیاد از موارد دیگر بیشترین میزان رشد قیمت را داشته است و ارزش آن طی سه سال بیش از 60 برابر شده در حالی که در جریان جنون گل لاله این میزان 40 برابر بوده است.

از سوی دیگر این ارز مجازی افت قیمتی شدیدی را نیز تجربه کرده و از آذرماه که ارزش هر واحد آن در برخی بازارها به 20 هزار دلار رسید تا کنون حدود 13 هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

این نخستین بار نیست که قیمت بیت کوین با سقوطی شدید مواجه شده است؛ در سال 2011 بهای هر واحد از این ارز مجازی با از دست دادن حدود 50 درصد از ارزش خود به 7.5 دلار رسید. در سال 2013 نیز ارزش هر واحد بیت کوین در 12 ساعت از 233 دلار به 67 دلار رسید و 7 ماه طول کشید تا به قیمت قبلی بازگردد.

بر اساس نمودار موسسه Merrill Lynch پس از کاهش قیمت شدید حباب های اقتصادی بزرگ در تاریخ، بهای آنها دیگر چندان افزایش پیدا نکرده. محققان این موسسه مدعی شده اند که ترکیدن حباب بیت کوین زیان مالی گسترده تری را به همراه خواهد شد چرا که میزان سرمایه انباشته در آن به مراتب بیش از سال های گذشته است.

منبع : digiato
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]