بیل گیتس می‌گوید گاهی اوقات از ChatGPT برای نوشتن شعر استفاده می‌کند، اما این چت‌بات با وجود تمایای مزایایش، «واقعاً ناقص» است.


مایکروسافت را اورجینال استفاده کنید ، لایسنس ویندوز 11 اورجینال


بیل گیتس در مصاحبه‌‌ی جدیدی با فوربز گفت که نسبت‌به ChatGPT و تمامی پیشرفت‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر «هیجان‌زده» است. هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت به برخی از کاربردهایی اشاره کرد که ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی و نه صرفاً ChatGPT ارائه می‌دهند.

به عقیده‌ی بیل گیتس، «بسیار خارق‌العاده» است که دانش‌آموزان شهرهای کوچک می‌توانند به‌لطف هوش مصنوعی به یک معلم ریاضی دسترسی داشته باشند. ساکنان کشورهایی مثل آفریقا که غالباً در تمام طول عمرشان به دکتر دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق هوش مصنوعی به توصیه‌های پزشکی دسترسی داشته باشند. بیل گیتس می‌گوید تعداد کارکنان حوزه‌ی بهداشت و درمان به حدی زیاد نیست که نیاز به مراقبت‌های پزشکی در سراسر دنیا رفع شود و هوش مصنوعی می‌تواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

گیتس می‌گوید که از ChatGPT برای اهداف سرگرم‌کننده نظیر نوشتن شعر استفاده می‌کند، اما دلیل اصلی استفاده‌ی او از این چت‌بات هوشمند، دنبال کردن «اهدافی جدی» بوده است. گیتس توانایی ChatGPT برای نوشتن شعر به سبک شاعران بزرگ را تحسین می‌کند و می‌گوید توانایی خودش در نوشتن شعر به اندازه‌ی ChatGPT خوب نیست.

گیتس با وجود جدایی از هیئت‌مدیره‌ی مایکروسافت در سال ۲۰۲۰،‌ همچنان گاهی اوقات با تیم‌های محصول در این شرکت دیدار می‌کند و با آن‌ها درباره‌ی هوش مصنوعی سخن می‌گوید. مایکروسافت به‌تازگی چند میلیارد دلار در شرکت OpenAI (خالق ChatGPT) سرمایه‌گذاری و هوش مصنوعی را به موتور جست‌و‌جوی بینگ اضافه کرده است.

گیتس می‌گوید از زمانی که یادگیری در حوزه‌ی نرم‌افزار را شروع کرد، به هوش مصنوعی علاقه‌مند شد. او همچنین می‌گوید که هوش مصنوعی به اندازه‌ی کامپیوترهای شخصی و اینترنت، دستاوردی تاریخی است: «ایده‌ی دیدن، شنیدن و نوشتن توسط کامپیوترها، هدف بلندمدت کل این صنعت است.»

گیتس با وجود تأکید روی مزایای ChatGPT می‌گوید این چت‌بات «واقعاً ناقص» است و «چندان گیرا نیست.» او همچنین می‌گوید که ChatGPT گاهی اوقات مسائل ریاضی را «کاملاً اشتباه» حل می‌کند.

گیتس می‌گوید بحث درباره‌ی هوش مصنوعی ادامه پیدا خواهد کرد. به عقیده‌ی او، «هوش مصنوعی داغ‌ترین موضوع سال ۲۰۲۳» خواهد بود و توانایی «تغییر بازار شغل» را خواهد داشت.

منبع : زومیت