در ۱۴ آگوست مایکروسافت نصب بروزرسانی‌های ویندوز ۷ و ویندوز سرور ۲۰۰۸ R2 با استفاده از گواهی امضای دیجیتال SHA-2 را مسدود نمود. دستگاه‌هایی که از آنتی‌ویروس سیمانتک یا نورتون استفاده می‌کند نیز این بروزرسانی را مسدود نمودند. این آنتی‌ویروس‌ها در حین نصب، بروزرسانی‌ها را حذف نموده و از اعمال آن جلوگیری می‌کرد.

مایکروسافت این مورد را به عنوان مشکل شناخته و در بیانیه‌ای ذکر کرد:

ممکن است این نرم افزارها فایل‌های موجود در بروزرسانی با کد امضای دیجیتال مایکروسافت را به درستی تشخیص ندهد و این بروزرسانی را برای دستگاه به عنوان خطر بالقوه شناسایی کند.

اکنون این مانع برای بروزرسانی‌های زیر برداشته شده است:

KB4512514

KB4512486

KB4512506

سیمانتک در یک بیانیه به این موضوع پرداخته است:

سیمانتک ارزیابی خود را در مورد تأثیر این بروزرسانی و بروزرسانی‌های بعدی در ویندوز ۷ / ویندوز ۲۰۰۸ R2 انجام داده و مشخص کرده که هیچ خطری وجود دارد و این تغییرات بر روی همه نسخه‌های مجموعه نرم‌افزارهای Symantec Endpoint Protection اعمال شده است.

بروزرسانی ‌های KB4512506 و KB4512486 مایکروسافت و بروزرسانی‌های آینده می‌تواند با خیال راحت نصب شود و محدودیت اعمال شده در تاریخ ۲۷ آگوست ۲۰۱۹ حذف گردیده است.

مایکروسافت همچنین درویندوز سروز ۲۰۱۲ ، ویندوز ۸٫۱ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2 نیز از بروزرسانی‌های امضای دیجیتال SHA-2 استفاده نموده و در وصله امنیتی فصلی در سپتامبر ۲۰۱۹ آن را اعمال نموده است.

با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی ویندوز ۷ مایکروسافت کاربران را به استفاده از آخرین سیستم‌عامل این شرکت تشویق می‌کند.

منبع: gamefa.com