آشنایی با  FAILOVER CLUSTERING در ویندوز سرور 2019


آشنایی با  Failover Clustering در ویندوز سرور 2019

مجموعه کلاسترها

مجموعه کلاسترها شما را قادر می سازد تعداد سرورها را در یک راهکار دیتاسنتر تعیین شده نرم افزاری (SDDC) فراتر از محدودیت‌های فعلی یک کلاستر افزایش دهید. این کار با دسته بندی کلاسترهای چندگانه به یک مجموعه کلاستر انجام می شود – یک گروه‌بندی اتصال سست از چندین کلاستر Failover : محاسبه، ذخیره سازی و hyper-converged با مجموعه کلاسترها، می توانید ماشین‌های مجازی آنلاین (مهاجرت زنده) را بین کلاسترهای داخل مجموعه کلاستر حرکت دهید.

کلاسترهای آگاه از آزیور

کلاسترهای Failover در حال حاضر به صورت اتوماتیک استفاده از ماشین‌های مجازی Azure IaaS را تشخیص می دهند و پیکربندی سیستم را برای به دست آوردن ترمیم‌های پیشگیرانه و ثبت رویدادهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده آزیور برای دستیابی به بالاترین سطح دسترسی بهینه سازی می کنند. استقرار نیز با حذف نیاز به پیکربندی متعادل کننده بار با نام Dynamic Network برای نام کلاستر ساده شده است.


لایسنس ویندوز سرور 2019

خرید لایسنس ویندوز سرور 2019 اورجینال   


مهاجرت کلاستر بین دامنه‌ها 

کلاسترهای Failover در ویندوز سرور 2019 می توانند به صورت دینامیک از یک دامنه دایرکتوری فعال به دایرکتوری دیگری حرکت کنند که باعث ساده سازی تخصیص دامنه می شود و اجازه می دهد تا کلاسترها توسط شرکای سخت افزاری ایجاد شوند و بعدا با دامنه مشتری ادغام شوند.

گواهی USB یا ( USB witness )

شما هم اکنون می توانید از یک درایو USB ساده متصل به سوئیچ شبکه را به عنوان یک گواهی در تعیین حدنصاب کلاستر استفاده کنید. این گواهی به اشتراک گذاری فایل را برای پشتیبانی از هر دستگاه سازگار با SMB2 گسترش می دهد.

بهبود زیرساخت کلاستر در سرور 2019

در ویندوز سرور 2019 حافظه نهان CSV در حال حاضر به طور پیش فرض برای افزایش عملکرد دستگاه مجازی فعال است. MSDTC در حال حاضر از حجم کاری توزیع شده کلاستری پشتیبانی می کند تا امکان بارگذاری کارهای MSDTC را در فضای ذخیره سازی مانند SQL Server فراهم کند. منطق پیشرفته برای شناسایی گره‌های افرازشده با خوددرمانی برای بازگشت گره‌ها به عضویت کلاستر. تشخیص مسیر شبکه کلاستر پیشرفته و خوددرمانی.

به روز رسانی Cluster Aware از فضای ذخیره سازی پشتیبانی می کند

به روز رسانی آگاه از کلاستر ( Cluster Aware Updating ) یا CAU در حال حاضر با فضای ذخیره سازی یکپارچه شده است و تکثیر همگام داده‌ها در هر گره را تضمین می کند. CAU به روز رسانی‌ها را برای راه اندازی مجدد در صورت لزوم بازرسی می کند.

  • بهبود بخشیدن به ویژگی File Share Witness

ما شرایط استفاده از File Share Witness را در سناریوهای زیر فعال کردیم:

  • عدم دسترسی به اینترنت یا دسترسی ضعیف به اینترنت به دلیل قرار داشتن در یک مکان راه دور، از استفاده cloud witness جلوگیری می کند.
  • فقدان درایوهای مشترک برای گواهی دیسک. این می تواند یک پیکربندی hyperconverged فضای ذخیره سازی، گروه‌های همیشه در دسترس SQL Server (AG) یا یک گروه دسترسی پایگاه داده مبادله (DAG) باشد، که هیچکدام از آنها از دیسک‌های اشتراکی استفاده نمی کنند.
  • عدم اتصال کنترل کننده دامنه به دلیل بودن کلاستر در پشت DMZ.
  • یک گروه کاری یا کلاستر بین‌دامنه که برای آن چیزی به نام کلاستر دایرکتوری فعال (CNO) وجود ندارد.
  • اکنون ما به صراحت استفاده از فضاهای نام DFS را به عنوان یک مکان مسدود می کنیم. اضافه کردن گواهی اشتراک فایل به DFS می تواند باعث ایجاد مشکلات پایداری کلاستر شما شود و این تنظیمات هرگز پشتیبانی نمی شود. ما منطق را اضافه کردیم برای تشخیص اینکه آیا اشتراک از فضای نامهای DFS استفاده می کند یا خیر و اگر فضاهای نام DFS شناسایی شوند، مدیر Failover Cluster ایجاد گواهی را مسدود می کند و یک پیام خطا در مورد عدم پشتیبانی نمایش می دهد.

استحکام کلاستر در سرور 2019

ارتباطات میان کلاستر ای بر روی بلوک پیام سرور (SMB) برای حجم مشترک و فضای ذخیره سازی کلاسترها، اکنون از گواهی‌ها برای ارائه پلتفرم‌های امن تر استفاده می کنند. این اجازه می دهد تا کلاسترهای Failover بدون هیچ وابستگی به NTLM و پایگاه‌های امنیتی فعال شوند.

کلاستر Failover دیگر از احراز هویت NTLM استفاده نمی کنند.

در ویندوز سرور 2019 کلاسترهای Failover دیگر از احراز هویت NTLM استفاده نمی کنند. در عوض احراز هویت Kerberos و احراز هویت مبتنی بر گواهی به طور انحصاری استفاده می شود. برای استفاده از این پیشرفت امنیتی هیچ تغییری از سوی کاربر یا ابزارهای راه اندازی دیگری لازم نیست. همچنین اجازه می دهد تا کلاسترهای Failover در محیط‌هایی که NTLM غیر فعال است، مستقر شوند.

منبع : مایکروسافت