آشنایی با LEAP SECOND  در ویندوز سرور 2019


آشنایی با Leap Second  در ویندوز سرور 2019

پشتیبانی از Leap second

یک Leap second یک تنظیم ناگهانی 1 ثانیه به UTC است. زمانی که چرخش زمین کند می شود، UTC (زمانبندی اتمی) از میانگین زمان خورشیدی یا زمان نجومی دور می شود. هنگامی که UTC حداکثر 9 ثانیه واگرایی داشته باشد، یک Leap second به UTC در جهت همگام شده با میانگین زمان خورشیدی اِعمال می شود. فناوری Leap second برای رسیدن به الزامات قانونی دقت و قابلیت ردیابی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا اهمیت زیادی دارد.


لایسنس ویندوز سرور 2019

خرید لایسنس ویندوز سرور 2019 اورجینال   


پروتکل زمان دقیق

یک ارائه دهنده زمان دقیق جدید در ویندوز سرور 2019 و ویندوز 10 (نسخه 1809) موجود است و به شما امکان می دهد از پروتکل زمان دقیق (PTP) برای همگام سازی زمان استفاده کنید. همانطور که زمان در شبکه توزیع می شود، با تاخیر مواجه می شود (latency) ، که اگر این تاخیر را به حساب نیاورید، یا اگر همگام نباشید، درک time-stamp  ارسال شده از سرور زمان به طور فزاینده ای دشوار می شود. PTP دستگاه‌های شبکه را قادر می سازد تا زمان تأخیر معرفی شده توسط هر دستگاه شبکه را به اندازه گیری زمان اضافه کنند تا یک نمونه زمان دقیق تر به کلاینت ویندوز ارائه شود.

نرم افزار TimeStamping

هنگام دریافت یک بسته زمانی بر روی شبکه از سوی سرور زمان، ابتدا باید توسط شبکه سیستم عامل پردازش شود قبل از اینکه در سرویس زمان مصرف شود. هر جزء در شبکه، یک مقدار متغیر تأخیر را معرفی می کند که بر دقت اندازه گیری زمان تاثیر می گذارد.

برای مقابله با این مشکل، timestamping نرم افزاری به ما اجازه می دهد بسته‌های استمپ تایم را قبل و بعد از ” Windows Networking Components” که در بالا نشان داده شد روی بسته‌ها اِعمال کنیم تا تأخیر در سیستم عامل را به حساب آوریم.