[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jj6prj7e’ admin_preview_bg=”]

ویندوز سرور 2019 با ویژگی‌های جدید در نیمه دوم 2018 منتشر می شود .

[/av_textblock] [av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-3a5zbw’] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2018/07/windows-server-2019.jpg’ attachment=’3757′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ copyright=” animation=’no-animation’ av_uid=’av-jj6rqz09′ admin_preview_bg=”][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jj6rlt50′ admin_preview_bg=”] ویندوز سرور 2019 طبق اعلام مایکروسافت در نیمه دوم امسال منتشر خواهد شد ، در حال حاضر پیش نمایش این محصول در دسترس است . سیستم عامل سرور 2019 با ویژگی های  جدید و اساسی در زمینه امنیت ، پلتفرم اپلیکیشن  ، هایبرید، امنیت و زیرساخت فراهمگرا ارائه خواهد شد .

مایکروسافت در این نسخه روی ابر ترکیبی یا همان هیربدی متمرکز شده است ، محاسبات ابری با شعار افزایش کارایی عملیاتی و بهینه‌ سازی هزینه‌ها موفق شده‌‌ است تا حدودی نگاه‌ها را به سمت خود معطوف سازد.

مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس Ignite در سال گذشته از پروژه Honolulu رونمایی کرد. پروژه فوق یک برنامه مدیریتی مبتنی بر مرورگر است. اکنون مایکروسافت اعلام داشته است که ویندوز سرور 2019 همراه با پروژه هونولولو به مدیران سایت‌ها این قابلیت را می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی و زیرساخت‌های موجود را از طریق به‌کارگیری سرویس‌هایی همچون Azure Backup و Azure Sync با یکدیگر تلفیق کنند.

مایکروسافت می‌گوید نسخه بعدی نرم‌افزار سرور عملکرد، قابلیت اطمینان، و توانایی گسترش‌پذیری را در ارتباط با چنین طرح‌های بیش از پیش بهبود خواهد بخشید . در عین حال، به منظور ساده‌سازی مدیریت زیرساخت‌های فراهمگرا، مایکروسافت همچنین قابلیت کاربردی دیگری را ارائه کرده تا پروژه هونولولو با ویندوز سرور 2019 در قالب یک داشبور کنترلی در ارتباط با استقرارهای HCI در ارتباط باشد.

ویندوز سرور 2019 در زمینه محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه‌بندی کلاسترهای Kubernetes پیشرفت‌های زیادی داشته است.» لازم به توضیح است که مایکروسافت پیش از این به مصرف‌کنندگان اجازه داده بود تا کانتینترهای لینوکسی را در کنار کانتینرهای ویندوزی روی ویندوز سرور اجرا کنند . در ویندوز سرور 2019 به توسعه‌دهندگان لینوکس اجازه می‌دهد تا اسکریپت‌ها را از طریق بکارگیری ابزارهای استانداردی شبیه به Open SSH، Curl و Tar به ویندوز انتقال دهند. از بعد امنیتی نیز بهبود و گسترش پشتیبانی از Linux: Windows Server Shielded VMs  که از ویرایش و دستکاری ماشین های مجازی به غیر از مدیران شبکه جلوگیری می کند . ویندوز سرور 2019 همچنین قابلیت Shielded Windows 2019 را گسترش خواهد داد تا از ماشین‌های مجازی لینوکسی به شکل خوبی محافظت کند.

مایکروسافت اعلام کرده ویژگی دیگری به نام  رمزگذاری ماشین‌های مجازی را نیز ارائه خواهد کرد. در حالی که ویندوز سرور 2019 از همان مکانیزم مجوزدهی ویندوز سرور 2016 استفاده می‌کند، اما مایکروسافت هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که هزینه مربوط به لایسینگ دسترسی به ویندوز سرور (CAL) سرنام Windows Server Access Licensing افزایش پیدا کند.

ویندوز سرور ۲۰۱۹ به ویندوز دیفندر پیشرفته (ATP) مجهز شده است که می‌تواند در حملات روز صفر (Zero-day) و سایر حملات را کشف و از آن‌ها جلوگیری کند.

ویندوز سرور 2019  مانند سرور 2016 در دو نسخه گرافیکی و نسخه سرور کور ارائه خواهد شد .
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=” av-desktop-hide=” av-medium-hide=” av-small-hide=” av-mini-hide=” av_uid=’av-2zd6f0′]