[av_textblock size=” font_color=” color=”]

مایکروسافت ویندوز ۱۰ اس را برای رقابت با سیستم‌عامل کروم معرفی کرد

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/05/Windows-10-S.jpg’ attachment=’2093′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=” admin_preview_bg=”] مایکروسافت امروز نسخه‌ای جدید از ویندوز ۱۰ را معرفی کرد: ویندوز ۱۰ اس. مایکروسافت با این کار به فکر رقابت با سیستم‌عامل کروم گوگل است. سیستم‌عاملی که روی رایانه‌هایی با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر و برای مصارف تحصیلی استفاده می‌شود.

ن طور که تری میرسون، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت، می‌گوید، “هر چیزی که در ویندوز ۱۰ اس اجرا می‌شود، باید از ویندوز استور دانلود شود”. خانم میرسون می‌گوید که در ویندوز ۱۰ اس قادر به نصب هر مرورگری که در ویندوز استور عرضه شود خواهید بود؛ یعنی اگر گوگل تصمیم به ارایه مرورگر کروم در ویندوز استور گرفت، می‌توانید از این مرورگر در ویندوز ۱۰ اس استفاده کنید. این در حالی‌ست که مایکروسافت مانور زیادی روی مرورگر ادج خودش می‌دهد.

در جریان نشست معرفی ویندوز ۱۰ اس، شیوه‌ی لاگین شدن به این ویندوز نیز نشان داده شده است. این نسخه‌ی جدید ویندوز در اولین اجرا حدود پانزده ثانیه وقت کاربر را برای آماده شدن خواهد گرفت که به گفته مایکروسافت کمتر از این میزان در ویندوز ۱۰ پرو است. همانطور که گفتیم این ویندوز بیش از همه برای مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ساخته شده‌است. با استفاده از یک درایو USB به راحتی می‌توان تنظیمات از پیش تعیین شده‌ای روی رایانه‌های ویندوز ۱۰ اسی مدرسه اعمال کرد.

هدف اصلی مایکروسافت مراکز آموزشی هستند و برای رسیدن به همه‌گیر شدن این سیستم‌عامل در این مراکز، چشم امید به سازندگان رایانه‌ها برای استفاده از این ویندوز در دستگاه‌های خود بسته است. ارزان‌ترین دستگاه با ویندوز ۱۰ اس تابستان امسال با قیمت ۱۸۹ دلار عرضه خواهد شد. تمامی دستگاه‌های دارای این سیستم‌عامل، قرار است یک نسخه‌ی رایگان از Minecraft: Education Edition را بصورت پیش‌فرض نصب داشته باشند. ویندوز ۱۰ اس برای مراکز آموزشی که هم‌اکنون از ویندوز ۱۰ پرو استفاده می‌کنند، رایگان خواهد بود و آفیس ۳۶۵ را نیز خواهد داشت.

مایکروسافت همچنین قصد اضافه کردن نسخه‌ی کامل نرم‌افزارهای آفیس به ویندوز استور را دارد. لازم به ذکر است که اگر یک دستگاه دارای ویندوز ۱۰ اس را خریداری کردید، می‌توانید بعداً آن را به ویندوز ۱۰ پرو ارتقا دهید.

منبع : فارنت
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]