[av_textblock size=” font_color=” color=”]

ویندوز 10 برای اولین‌بار با پشت سر گذاشتن ویندوز 8.1، دومین سیستم‌عامل محبوب دنیا لقب‌گرفت

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2016/03/WINDOWS-10-2.jpg’ attachment=’1212′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

به نظر می رسد سیستم عامل ویندوز 10 همچنان در حال ادامه دادن روند رو به رشد خود است. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه Netmarketshare در مورد سهم هر سیستم عامل از دنیای کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها، به تازگی ویندوز 10 توانسته است با پشت سر گذاشتن ویندوز 8.1 خود را به عنوان دومین سیستم عامل محبوب دنیا معرفی کند. در ادامه با جزییات این خبر همراه باشید.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی این موسسه ویندوز 7، در حال حاضر با در دست داشتن 52.37 درصد از سهم بازار سیستم های عامل، به عنوان محبوب ترین عضو از محصولات مایکروسافت شناخته می شود. این آمار نشان می دهد که مایکروسافت چندان در انتشار و عرضه ویندوز 10 موفق عمل نکرده و تا حدود زیادی از پیش بینی های خود در این مورد عقب است.

ویندوز 10 نیز هم اکنون 12.82 درصد از این سهم را در اختیار دارد تا از این لحاظ برای اولین بار بالاتر از سیستم عامل 8.1 با سهم 9.83 درصدی قرار بگیرد. حتی اگر در این رده بندی سهم 2.43 درصدی از ویندوز 8 را هم به سهم ویندوز 8.1 اضافه کنیم بازهم ویندوز 10 جایگاه دوم را بدست می آورد.

آمارهای منتشر شده همچنین سهم 11.24 درصدی را برای ویندوز XP معرفی می کند تا این سیستم عامل نسبت به ماه گذشته تنها 0.18 درصد از سهم خود را از دست داده باشد و نشان دهد که کاربران وفاداری را به سوی خود جذب کرده است. مایکروسافت به تازگی سعی کرده است برای افزایش محبوبیت سیستم عامل ویندوز 10، پشتیبانی از نسل جدید از قطعات سخت افزاری را تنها در این سیستم عامل فراهم کند اما بازهم به نظر می رسد کاربران ویندوز XP و 7 از سیستم عامل فعلی خود راضی و خشنود هستند.

در کنار محصولات مایکروسافت، سیستم عامل لینوکس 1.78 درصد و سیستم عامل مک نیز 5.92 درصد از سهم بازار سیستم های عامل را در اختیار دارند.
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]