[av_textblock size=” font_color=” color=”]

آپدیت بایوس مادربرد می‌تواند باعث غیرفعال شدن ویندوز 10 شود

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/10/FUW1wHk.png’ attachment=’907′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=” color=”]

به نظر می‌رسد که مشکلات فعال سازی ویندوز 10 و بویژه برای کاربرانی که از نسخه‎های پیشین به این سیستم عامل جدید مهاجرت می‌کنند تمامی ندارد. در تازه‌ترین آن‌ها مشخص شده که بسیاری مواقع ارتقای بایوس مادربرد، می‌تواند باعث ابطال لایسنس ویندوز 10 شود. در حال حاضر راه حلی برای این مشکل وجود ندارد. این مشکل از آنجایی ناشی می‌شود که کلید فعال سازی ویندوز برای هر سخت افزاری یکتا است.

با اینکه در بیلد‌های آزمایشی اخیر تلاش‌های از سوی مایکروسافت برای کاهش میزان مشکلات در فعال سازی ویندوز 10 صورت گرفته اما روز به روز مشکلات در حال افزایش است و کاربران بیشتری از ارتقا به این سیستم عامل حداقل در شرایط فعلی پشیمان می‌شوند. برای نمونه اگر مادربرد سیستم را تغییر دهید و یا بایوس آن را به نسخه دیگری ارتقا و حتی‌دان گرید کنید، احتمالاً کلید فعال سازی ویندوز 10 باطل می‌شود و تماس با بخش پشتیبانی مایکروسافت نیز بی‌ثمره است. با تغییر برخی اجزای سیستم نظیر مادربرد، مایکروسافت تصور می‌کند که شما قصد استفاده از لایسنس ویندوز بر روی یک کامپیو‌تر دیگر را دارید، بنابراین مانع از این کار می‌شود.
این مشکل برای کاربرانی که مشمول ارتقای رایگان به ویندوز 10 شده‌اند دردسرآفرین‌تر و جدی‌تر است، چرا که هیچ گونه کلید فعال سازی در دست ندارند. طبق گزارش‌ها نیز، فعلاً تماس با بخش پشتیبانی مایکروسافت در چنین سناریویی، هیچ نتیجه‌ای به دنبال ندارد. در یکی از این موارد، کاربری با ارتقای بایوس مادربرد Z97X Gaming GT کمپانی گیگابایت، ویندوز 10 سیستم وی غیرفعال شده است.
اگر تا اینجای کار از ویندوز 10 بیشتر از همیشه نا‌امید شده‌اید، باید بگوییم که خبر خوبی نیز برای شما داریم، مایکروسافت نسبت به وجود این مشکل مطلع است و وعده حل آن را در آینده نزدیک داده است. همانند بیلد‌های آزمایشی جدید، به زودی می‌توان ویندوز 10 را مستقیماً با کلید فعال سازی ویندوز 7 و 8/8.1 فعال کرد.
منبع: shahrsakhtafzar

[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]