[av_textblock size=” font_color=” color=”]

شفاف سازی مایکروسافت در رابطه با اجباری شدن ارتقا به ویندوز 10

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/10/microsoft-forces-the-windows-10-upgrade-on-windows-7-pcs-494597-2.jpg’ attachment=’869′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=” color=” admin_preview_bg=”] از آنجایی که ارتقا به ویندوز 10 پیش‌تر یک اجباری نبود، انتشار این خبر برای بسیاری از کاربران شوکه کننده و البته ناراحت کننده بود، با این حال خوشبختانه این ماجرا تنها یک اشتباه از سوی مایکروسافت بوده و هیچ اجباری در ارتقا به ویندوز 10 وجود ندارد. این کمپانی امروز طی بیانیه‌ای اجبار در ارتقای برخی کامپیوترهای مجهز به ویندوز 7 به سیستم عامل جدید‌تر را تایید کرده اما آن ا صرفاً یک اشتباه در سیستم بروزرسانی خوانده است.
به گفته مایکروسافت این ماجرا از آنجایی آغاز شد که بر اثر یک اشتباه ناخواسته، امکان ارتقای به ویندوز 10 برای برخی کاربران به صورت پیش فرض مورد تایید قرار گرفته و سیستم‌های آن‌ها به طور خودکار فایل‌های مورد نیاز برای ارتقا به ویندوز 10 را دانلود و نصب کرده است. پس اگر از کاربران ویندوز 7 هستید، نگرانی بابت ارتقای خودکار به ویندوز 10 وجود ندارد.

«به عنوان بخشی از تلاش‌های ما برای ارائه ویندوز 10 به کاربران نسخه‌های قانونی ویندوز 7 و ویندوز 8/8.1، از طریق سرویس بروزرسانی ویندوز، امکان ارتقا به ویندوز 10 به کاربر نمایش داده می‌شود. [سرویس بروزرسانی ویندوز] مکانی مطمئن و قابل اعتماد برای اطلاع کاربران از بروزرسانی‌های ضروری و پیشنهادی برای این سیستم عامل است. طی بروزرسانی‌های اخیر، از روی اشتباه ارتقا به ویندوز 10 از پیش انتخاب شده که اکنون آن را برطرف ساخته‌ایم»

ابتدا تصور بر این بود که کاربران قربانی این اشتباه راه دیگری جز ارتقا به ویندوز 10 نداشته‌اند اما اکنون می‌دانیم که کاربران بازهم می‌توانند ارتقا به سیستم عامل جدید‌تر را نایده گیرند. فرآیند ارتقا به ویندوز 10 به تایید کاربر نیاز دارد و هم زمان راه‌های مختلفی برای جلوگیری از آن وجود دارد که نرم افزارهای ثانویه بخشی از آن‌ها هستند.
با اینکه مایکروسافت کل این اتفاقات را صرفاً یک اشتباه خوانده اما برای بسیاری از کاربران این توضیح کافی نیست، به ویژه از آنجایی که می‌دانیم مایکروسافت تمایل بسیار شدیدی برای مهاجرت کاربران نسخه‌های پیشین به ویندوز 10 دارد.
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]