[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/windows10jay.0-635×423.jpg’ attachment=’343′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] با گذشتن ساعت از نیمه شب در مناطق مختلف جهان، مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز 10 برای کاربرانی که از پیش آن را رزرو کرده اند عرضه می کند و سیستم های آنها بصورت خودکار شروع به بارگذاری این سیستم عامل جدید می کند. موج گسترده دانلود ویندوز 10 در حقیقت فشار شدیدی را بر شبکه های ارائه محتوا (CDN) در سراسر دنیا وارد می کند و انتظار می رود که سرعت اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد.

طبق گزارش ها مایکروسافت پهنای باند 40 ترابیت بر ثانیه را با تمامی شبکه های CDN کلیدی خود رزرو کرده است. ماکروسافت تا ساعت 1 بامداد 28 ژوئیه، بیش از 10 ترابیت بر ثانیه ترافیک داشته است. از آنجایی که این 10 ترابیت بر ثانیه شامل تمامی مناطق نمی شود؛ با آغاز عرضه ویندوز 10 در مناطق مختلف، انتظار می رود که ترافیک عظیمی را شاهد باشیم. برای درک بهتر این مقدار ترافیک، بهتر است که به اپل اشاره کریم، در رویداد های مشابه، معمولاً 8 ترابیت بر ثانیه ترافیک را اپل تجربه می کند که این مقدار برای ویندوز 10، پنج برابر است.

با توجه به CDN های ثانویه ای که مایکروسافت برای عرضه ویندوز 10 رزرو کرد است، به نظر می رسد که این کمپانی خود را برای حجم گستره ای از دانلود آماده می کند. این هفته به لطف عرضه ویندوز 10، در سراسر دنیا شاهد ترافیک بالایی خواهیم بود. مایکروسافت خود اعلام داشته که سیستم عامل پیش روی خود را در اختیار بیش از یک میلیارد کامپیوتر طی سه سال آینده می گذارد. با این حال احتمالاً در هفته نخست از عرضه این سیستم عامل جدید، بیشترین دانلود نسبت به هر زمان دیگری صورت گیرد. در همین باره تحلیلگران اظهار داشته اند که عرضه ویندوز 10 می تواند در کارایی اینترنت اختلالاتی ایجاد کند اما مطمئناٌ آن را فلج نخواهد کرد. در همین حال بدون شک رکورد ترافیک جهانی اینترنت شکسته می شود.

ویندوز 10 نخست در اختیار شرکت کنندگان در برنامه ویندوز اینسایدر قرار می گیرد و این کاربران پیام در دسترس بودن ویندوز 10 را دریافت می کنند. از آنجایی که مایکروسافت وعده زمان خاصی را به کاربران نداده است، احتمالاً می تواند فشار وارد آمده بر کانال های عرضه را مدیریت کند و مشکل خاصی رخ ندهد. با این حال بازهم انتظار می رود که کانال عرضه مایکروسافت با فشار زیادی مواجه شود، از همین رو این احتمال وجود دارد که عرضه ویندوز 10 به آهستگی صورت گیرد.

منبع: shahrsakhtafzar.com

[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=’custom’ share_facebook=’aviaTBshare_facebook’ share_twitter=’aviaTBshare_twitter’ share_gplus=’aviaTBshare_gplus’]