[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/9401243653_9b3d69d5ab_o-w600.jpg’ attachment=’298′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] در ۲۹ جولای برابر با هفتم مرداد ماه، مایکروسافت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. پیرامون نسخه جدید ویندوز، تبلیغات بسیاری وجود داشته اند و مایکروسافت سرمایه گذاری های بزرگی را در خصوص آن انجام داده.

از طرفی انتظار می رود ورژن جدید سیستم عامل ویندوز، با استقبالی بسیار عالی از سوی کاربران مواجه گردد اما با این حال، هنوز ابهامات زیادی وجود دارند؛ بخصوص برای کاربران عادی و اندکی دورتر از خبر های دنیای تکنولوژی. برای مثال مایکروسافت عنوان نموده که ویندوز ۱۰، آخرین نسخه از این سیستم عامل خواهد بود و به نظر می رسد شرکت ساکن ردموند می خواهد آن را به شکل مداوم آپدیت کند؛ آپدیتی که کاربر هم نمی تواند از آن جلوگیری به عمل آورد.

همین مسائل و موارد دیگر دست به دست هم داده اند تا همانگونه که گفتیم، ابهاماتی وجود داشته باشند. در ادامه می خواهیم به برخی از همین ابهامات و سوالات رایج در مورد جدید ترین نسخه از سیستم عامل ویندوز پاسخ دهیم. با

چه مواردی در ویندوز ۱۰ جدید هستند؟

ویندوز ۱۰ با قابلیت های جذابی همراه خواهد بود. نسخه نهایی کورتانا، به عنوان دستیار دیجیتالی ماکروسافت از راه خواهد رسید و در خدمت کاربران خواهد بود. از طرف دیگر فروشگاه اپلیکیشن ها نیز به شکل کامل باز طراحی می گردد و در Windows Store، اپلیکیشن هایی ارائه خواهند شد که با کامپیوترهای شخصی و سایر محصولات مبتنی بر ویندوز ۱۰ (از جمله موبایل، تبلت، اکس باکس، هولولنز) همخوانی خواهند داشت.

ویندوز ۱۰ همچنین دارای یک مرورگر جدید وب به نام Edge خواهد بود که می تواند سرعت و قابلیت های بسیار بیشتری از اینترنت اکسپلورر را در اختیار شما قرار دهد. در تست های اولیه مشخص گردیده که Edge، حتی از مرورگر گوگل به نام کروم نیز سرعت عمل بهتری را به رخ کشیده است.

آیا باید ویندوز خود را به نسخه دهم بروز رسانی کنم؟ از بروز رسانی به نسخه ۸.۱ رضایت نداشته ام.

تا کنون آنچه از ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران و فعالان طرح اینسایدر قرار گرفته، تجربه ای بسیار بهتر از ویندوز ۸.۱ را به ارمغان آورده است.

ویندوز اینسایدر، در واقع طرحی است که مایکروسافت برای کاربرانی که مایل بوده اند ویندوز ۱۰ را پیش از عرضه عمومی امتحان کنند، در نظر گرفته. از این طریق، هم کاربران پیش از موعد مقرر با ویندوز ۱۰ آشنا می شوند و هم مایکروسافت می تواند به گزارشات در خصوص باگ ها، دسترسی پیدا کرده و آنها را سریع تر برطرف کند.

ویندوز ۱۰ را می توان آمیخته ای از بهترین های ویندوز ۷ و ۸ دانست. جایی که مایکروسافت پایداری ویندوز ۷ را وام گرفته و از سوی دیگر، رابط کاربری بهینه شده در ویندوز ۸ برای نمایشگرهای لمسی را نیز مورد استفاده قرار داده است. همانطور که گفتیم ویندوز ۱۰، مشمول بهترین تجربه های مایکروسافت در خصوص نسخه های قدیمی تر ویندوز است.

در واقع شرکت ساکن ردموند، «آخرین نسخه از ویندوز» را می سازد و می خواهد آن را به شکل مکرر، آپدیت نماید. تا جایی که فعلا اطلاع داریم، آپدیت ها به ویندوز ۱۰ خواهند رسید و خبری از سنخه ۱۱، ۱۲، ۱۳ ویندوز نخواهد بود.

آپدیت کردن ویندوز ۷ یا ۸ به نسخه دهم،‌ چه هزینه ای برایم دارد؟

اگر قبلا بهای ویندوز ۷ یا ۸ را پرداخت کرده اید، بروز رسانی به ویندوز ۱۰ مشمول هزینه نخواهد شد. مایکروسافت تلاش می کند با دریافت نکردن هزینه ویندوز ۱۰، کاربران ویندوز را به آپدیت کردن تشویق نموده تا همه کاربران محصولات ویندوزی به سوی استفاده از نسخه دهم ترغیب گردند.

کدام نسخه از ویندوز ۱۰ را می توانم به شکل رایگان دریافت کنم؟

به این چارت نگاهی داشته باشید.
[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/screenshot-2015-06-01-10.15.52-1-w600.jpg’ attachment=’299′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′]

آیا کامپیوتر یا تبلت من توان اجرا کردن ویندوز ۱۰ را دارد؟

به احتمال بسیار زیاد، بله. مایکروسافت می گوید برای اجرای ویندوز ۱۰ به این مشخصات نیاز دارید:

  • پردازنده ای با قدرت ۱ گیگاهرتز یا سریع تر.
  • ۱ گیگابایت رم برای نسخه ۳۲ بیت و ۲ گیگابایت رم برای نسخه ۶۴ بیت.
  • ۱۶ گیگابایت فضای خالی برای نصب نسخه ۳۲ بیت و ۲۰ گیگابایت برای نصب نسخه ۶۴ بیت.
  • Directx 9
  • رزولوشن تصویر دست کم ۸۰۰ در ۶۰۰ برای مانیتوری که مورد استفاده قرار می دهید.

این مشخصات به احتمال زیاد در کامپیوترهایی که تا ۱۰ سال پیش از تاریخ فعلی به تولید رسیده اند، وجود دارد.

آیا می توانم در تاریخ ۲۹ جولای – هفتم مرداد به ویندوز ۱۰ دسترسی داشته باشم؟

تقریبا.

چرا تقریبا؟

در تاریخ ۲۹ جولای، اولین کامپیوترهای شخصی که ویندوز ۱۰ در آنها نصب شده، به فروش خواهند رسید. البته توجه داشته باشید که در ابتدا، کامپیوترهای زیادی که ویندوز ۱۰ را به همراه خود داشته باشند، وجود نخواهند داشت. فروشندگان در واقع محصولات عالی خود را برای دوره پایانی تعطیلات و پیش از بازگشایی مجدد مدارس نگه داشته اند.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره داشت که می توانید در تاریخ ۲۹ جولای، نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را به شکل آنلاین دریافت نمایید.

آیا قابلیت دانلود ویندوز ۱۰ در روز یاد شده قطعی است؟

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/8e5d8b2f-29aa-41f3-82ff-d8bc06761b1b_9-w600.jpg’ attachment=’300′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] باز هم تقریبا. مایکروسافت اذعان داشته که در ابتدا، نسخه نهایی را در اختیار اعضای برنامه Insider خواهد گذاشت. شرکت ساکن ردموند این کار را انجام می دهد تا در واقع از این کاربران، برای همکاریشان تشکر کند.

سپس به گروه های مختلف کاربران اجازه می دهد تا در هفته های آینده، به ویندوز ۱۰ نهایی شده دسترسی داشته باشند. با چنین تصمیمی، در واقع مایکروسافت می خواهد اجازه ندهد تا مشکلی برای سرورهایش پدید آید چرا که مشخصا تعداد درخواست ها بسیار بالا خواهد بود.

کاربران می توانند به شکل آنلاین برای درخواست نسخه نهایی ویندوز، نام نویسی کرده و در صف انتظار قرار بگیرند! مایکروسافت همچنین از کاربران درخواست کرده که برای همه این امور، اپلیکیشن «Get Windows 10» را دریافت نمایند.

آیا می توانم نسخه نهایی را دانلود نکرده و از جای دیگر خریداری نمایم؟

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/win10_flash_drive-590×330.jpg’ attachment=’301′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] کاربرانی که به سایت آمازون دسترسی دارند، می توانند نسخه ای رسمی ویندوز ۱۰ که در یک حافظه USB ارائه می گردد را تهیه کنند. قیمت نیز برای نمونه خانگی ۱۱۹.۹۹ دلار و برای نسخه حرفه ای، ۱۹۹.۹۹ دلار خواهد بود.

البته این محصول نیز تا تاریخ ۳۰ جولای به فروشگاه آمازون نخواهند رسید. به این نتیجه می رسیم که اگر کنون به فکر دریافت ویندوز ۱۰ افتاده اید و نامتان نیز در لیست انتظار قرار ندارد، تنها راه برای دریافت ویندوز ۱۰ در روز هفتم مرداد، این است که یک کامپیوتر جدید بخرید. لپ تاپ هایی که در ۲۹ جولای، عرضه خواهند شد.

اگر کامپیوتر فعلی خود را به ویندوز ۱۰ بروز رسانی کنم، آیا فایل هایم از دست خواهند رفت؟

خیر. پروسه دانلود و نصب نسخه جدید از طریق Windows Update انجام خواهد شد. در نتیجه، ویندوز ۱۰ متشکل از همه اطلاعات پیشین شما خواهد بود. البته در این میان، برخی از اپلیکیشن های قبلی ویندوز را نیز از دست خواهید داد. برای مثال، Media Center دیگر جایی در جدید ترین ویندوز ارائه شده از مایکروسافت نخواهد داشت.

آیا مایکروسافت اقدامات خاصی را برای تاریخ عرضه ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است؟

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/78d9d0dc-820a-47bb-baf3-b9aed638786e_6-w600.jpg’ attachment=’302′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] احتمالا شاهد تکرار تاریخ و اتفاقات بسیار بزرگی که همزمان با رونمایی از ویندوز ۹۵ افتادند، نخواهیم بود. اما فروشگاه های فیزیکی مایکروسافت مشخصا برنامه های ویژه و جشن هایی خواهند داشت. اگر در نزدیکی چنین فروشگاه هایی زندگی می کنید و برنامه خاصی هم برای سپری کردن روزتان ندارید، می توانید به فروشگاه های مایکروسافت سری هم بزنید. البته انتظار دیدن صف هایی طولانی که برای خرید آیفون تشکیل می شوند را نداشته باشید.

منبع : digiato.com
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=’custom’ share_facebook=’aviaTBshare_facebook’ share_twitter=’aviaTBshare_twitter’ share_gplus=’aviaTBshare_gplus’]