[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/microsoft_black_34.jpg’ attachment=’216′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=’no-styling’ hover=” link=” target=” caption=” font_size=’23’ appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#ffffff’ overlay_text_color=’#ffffff’] ضرر بزرگ مایکروسافت از خرید نوکیا
[/av_image] [av_hr class=’invisible’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′ font=’entypo-fontello’] [av_textblock size=’17’ font_color=’custom’ color=’#282828′ admin_preview_bg=”] خرید۷.۶ میلیارد دلاری سال گذشته شرکت رو به زوال نوکیا در سال گذشته هر گونه شانسی را از مایکروسافت برای سودآور بودن در سال جاری از بین برد.

بر اساس این گزارش درآمد ۲۲.۲ میلیارد دلاری مایکروسافت با سود ۶.۴ میلیارد دلاری ناشی از محصولات دیگر همراه بود اما خرید پرضرر شرکت نوکیا باعث شد که مایکروسافت با ضرر ۲.۱ میلیارد دلاری مواجه شود. استفان الوپ مدیرعامل نوکیا که پس از فروش به مایکروسافت به این شرکت پیوست ( الوپ پیش از مدیرعاملی نوکیا هم یکی از معاونان مایکروسافت بود) اخیرا این شرکت را ترک کرده است.

در همین حال مایکروسافت اعلام کرد که درآمد ناشی از محصولات ویندوزی نیز با کاهش ۲۲ درصدی در این فصل روبه رو شده که دلیل آن قطع پشتیبانی از ویندوز XP است اما در مقابل درآمد مایکروسافت از محصولات سرفیس با ۱۱۷ درصد افزایش به ۸۸۸ میلیون دلار رسید که بخش قابل توجه آن به خاطر فروش سرفیس‌پرو۳ و سرفیس ۳ است.

بخش موبایل مایکروسافت نیز نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد درآمد نشان داد و به ۸.۴ میلیون دستگاه رسید اما کاهش متوسط قیمت موبایل های فروخته شده کاهش ۶۸ درصدی درآمد مایکروسافت از این بخش را نشان می‌دهد.

فروش ایکس‌باکس نیز با ۳۰ درصد افزایش به ۱.۴ میلیون دستگاه در این فصل رسید.

همچنین مایکروسافت اعلام کرد که تعداد مشترکان آفیس ۳۶۵ این شرکت به ۱۵ میلیون نفر رسیده که ۳ میلیون نفر بیشتر از فصل گذشته است. حاشیه سود این بخش نیز از ۱۷ درصد به ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

حالا همه نگاه‌ها به ویندوز ۱۰ مایکروسافت خواهد بود که قرار است هفته آینده معرفی شود.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت در طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر تغییرات گسترده‌ای برای بهتر کردن شرایط این شرکت انجام داده است. تری میرسون مدیر بخش ویندوز این شرکت اخیر به عنوان مدیر کل تجارت دستگاه‌های مایکروسافت گمارده شده است. همچنین امروز اعلام ش که پانوس پانای مدیر بخش سرفیس اختیارات گسترده‌تری را برای مهندسی کل محصولات مایکروسافت ( مانند سرفیس، تلفن همراه ، هولولنز، ایکس‌باکس و مایکروسافت بند ) در اختیار گرفته است.

[/av_textblock]