[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/windows_10_logo-wallpaper-1366×768-710×434.jpg’ attachment=’280′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′]

مایکروسافت می‌گوید: ویندوز 10 امن‌ترین ویندوز در طول تاریخ است .

کاربران ویندوز و دوستداران مایکروسافت یکی از مهیج‌ترین هفته‌های خود را تجربه می‌کنند و این شرکت نیز با علم به این موضوع، پیاپی ویدیوهای تبلیغاتی مختلفی را منتشر می‌کند تا سطح هیجان را به بالاترین حد خود ببرد. این بار نوبت به بخش امنیت ویندوز 10 است، جایی که این شرکت ادعا دارد این سیستم‌عامل، امن‌ترین ویندوزیست که تا کنون عرضه کرده است. در ادامه با ما باشید.

گستردگی ویندوز در سراسر جهان باعث شد که این سیستم‌عامل برای هکر‌ها، بدافزارها و انواع سرویس‌های مخرب فوق‌العاده جذاب باشد و همواره یکی از بهترین مقصدها برای این عوامل مزاحم بوده است به گونه‌ای که این سیستم‌عامل را تبدیل به یکی از ناامن‌ترین اکوسیستم‌های موجود کرده‌اند.
ظاهرا این شرکت در آخرین تلاش‌های خود که در قالب ویندوز 10 شاهد آن خواهیم بود، تلاش بسیاری کرده تا این سیستم‌عامل را بیش از هر زمان دیگری به یک سیستم‌عامل امن تبدیل کند و کاربران آن حداقل در این بخش نگرانی به خود راه ندهند. این شرکت اخیرا ویدیویی تبلیغاتی را از ویندوز 10 منتشر کرده که در آن بر روی امنیت سیستم‌عامل تاکید ویژه‌ای شده است و از راه‌کارهای امنیتی مختلف برای محافظت از کاربران خود استفاده خواهد کرد.

در ویدیو قابلیت‌های مختلفی مانند روش‌های مختلف امکان ورود کاربر به سیستم‌عامل شرح داده شده است که می‌تواند برای کاربران اسمارت‌فون و تبلت کاربردهای پرشماری داشته باشد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به اسکنر قرنیه‌ی چشم، مکانیزم تشخیص چهره و سنسور اثر انگشت اشاره کرد که ظاهرا این بار کاربران ویندوز می‌توانند از طریق تمامی این روش‌ها، وارد حساب کاربری خود شوند و این امکان برای آنها محدود به وارد کردن رمز یا ایجاد رمز تصویری نخواهد بود. علاوه بر آن ویندوز 10 کاربران را قادر خواهد ساخت تا در برابر وبسایت‌های مخرب که به سیستم آسیب می‌رسانند به لطف بهره‌گیری از مکانیزمی Cloud-System یا ابری آنها را محافظت کند. علاوه بر قابلیت‌های جدید، ویندوز Defender نیز ظاهرا دستخوش تغییراتی شده و این بار باید کاربران ویندوز با خیالی آسوده‌تر در دنیای ناامن مجازی گشت و گذار کنند.

بدون شک امن بودن سیستم‌عامل خود مزیت بزرگی خواهد بود اما اقدامات پیشگیرانه همواره باید مد نظر کاربران باشد، به عنوان نمونه باز نکردن ایمیل‌های مشکوک و یا دانلود نکردن فایل‌های وبسایت‌هایی که به صورت اجباری کاربر را مجبور به دانلود فایل‌هایی می‌کنند خود می‌تواند اقداماتی باشد که در کنار اقدامات پیشگیرانه‌ی مایکروسافت، در جهت ارتقای امنیت آنها بسیار موثر خواهد بود. حتی اگر بحث امنیت برای شما چندان مهم نباشد، ویندوز 10 سیستم‌عاملی خواهد بود که با بهره‌گیری از ترفندهای مختلف شما را محافظت خواهد کرد. 4 روز مانده به کنفرانس مایکروسافت، بدون شک در روزهای آتی اطلاعات و جزییات بیشتری از این سیستم‌عامل جدید منتشر خواهد شد.

[/av_textblock] [av_codeblock wrapper_element=” wrapper_element_attributes=”]
[/av_codeblock] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] منبع : toranji.ir
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=’custom’ share_facebook=’aviaTBshare_facebook’ share_twitter=’aviaTBshare_twitter’ share_gplus=’aviaTBshare_gplus’]