[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/744ed32fedc65d1d7ca97f09028aeaaa_XL.jpg’ attachment=’332′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌ دهندگان خود با معرفی پروژه‌ی اَستوریا (Astoria) اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۰ برای موبایل بدون نیاز به تغییرات نوید داد. حال آخرین نسخه‌ی پیش نمایش از ویندوز ۱۰ برای موبایل حاوی این API‌ است.

آخرین نسخه‌ی پیش نمایش از ویندوز ۱۰ برای موبایل برای اولین بار به همراه اَستوریا در اختیار کاربران قرار گرفته است. ردموندی‌ها پروژه‌ی اَستوریا را در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی کردند. با استفاده از قابلیت می‌توان اپلیکیشن‌های اندروید را بدون تغییر در گوشی‌ها و تبلت‌های ویندوز ۱۰ پورت کرد.

البته بسیاری بر این اعتقادند که با این روش نمی‌توان بخش عمده‌ای از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۰ اجرا کرد. با استفاده از استوریا توسعه دهندگان نیازی به ایجاد تغییرات در کد برنامه‌های خود ندارند و می‌توانند براحتی اپلیکیشن خود را که برای اندروید توسعه یافته به ویندوز ۱۰ انتقال دهند.

شاید بسیاری بر این تصور باشند که مایکروسافت APKهای اندروید را برای اجرا در ویندوز APX از دوباره کامپایل خواهد کرد، اما نگاهی به ساب سیستم ویندوز ۱۰ برای موبایل نشان از این دارد که این APKها باید بصورت پیش فرض در خود ویندوز ۱۰ اجرا شوند.

در حقیقت آماده کردن APK اپلیکیشن با مانیفست مناسب می‌تواند آن را برای اجرای در APXهای ویندوز ۱۰ آماده کند.

منبع : zoomit.ir
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=’custom’ share_facebook=’aviaTBshare_facebook’ share_twitter=’aviaTBshare_twitter’ share_gplus=’aviaTBshare_gplus’]