[av_textblock size=” font_color=” color=”]

بیلد 15007 از سیستم عامل ویندوز 10 با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید منتشر شد

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/01/build-15007-2.jpg’ attachment=’1947′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=” color=” admin_preview_bg=”]

درست چند روز پس از انتشار بیلد 15002 از ویندوز 10، مایکروسافت ساعتی پیش نسخه آزمایشی جدیدی از این سیستم عامل را منتشر کرد. این نسخه جدید که با شماره 15007 با انبوهی از ویژگی‌های جدید همراه است و هم اکنون در اختیار کاربران عضو حلقه سریع از برنامه Windows Insider قرار دارد. جزییات بیشتر از این ویژگی‌های جدید و همچنین باگ‌ها و مشکلات این نسخه جدید از سیستم عامل ویندوز 10 را در ادامه مطلب دنبال کنید.

مهمترین تغییر صورت گرفته در این نسخه، اضافه شدن چند قابلیت جدید به مرورگر Microsoft Edge است. در نسخه جدید از این مرورگر، کاربران می‌توانند سایت‌ها و Tab‌های باز شده را با دیگر برنامه‌ها به اشتراک بگذارند. این قابلیت مشابه با افزونه OneTab در مرورگر کروم عمل می‌کند. علاوه بر این، مرورگر اج از این پس از یک ویژگی مهم که هم اکنون بسیاری از مرورگرها از آن برخوردار هستند بهره می‌برد. کاربران می‌توانند در بیلد آزمایشی 15007 اطلاعات مهمی نظیر صفحان نشانه گذاری شده، رمزهای عبور ذخیره‌سازی شده، تاریخچه و… را از دیگر برنامه‌ها وارد مرورگر اج کنند.

بخش یادداشت گذاری در صفحات وب نیز در مرورگر اج با تغییراتی همراه شده است. مایکروسافت اعلام کرده است که این بخش تعدادی از قابلیت‌های برنامه Windows Ink را قرض گرفته است تا ابزارهایی جدید همچون رنگ‌های متنوع و بزرگ‌نمایی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در قابلیت جدید دیگر، سایت‌ها می‌توانند از برنامه‌ها و ابزارهای موجود در ویندوز 10 استفاده کنند. با استفاده از این قابلیت‌، سایت‌ها می‌توانند لینک‌هایی را برای کاربران به نمایش در بیاورند که در صورت کلیک کردن بر روی آن، یکی از برنامه‌های موجود در این سیستم عامل باز شود و اطلاعاتی را به نمایش در بیاورد.
[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/01/build-15007-4.jpg’ attachment=’1948′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/01/build-15007-3.jpg’ attachment=’1949′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=” font_color=” color=”]

مایکروسافت در بیلد 15002 از ویندوز 10، صفحه مربوط به تنظیمات Theme را از بخش Control Panel حذف کرده و آن را به برنامه Settings آورده است. اما بیلد 15007 نیز هم اکنون تغییرات جدیدی را در این بخش ایجاد کرده است. کاربران این سیستم عامل هم اکنون می‌توانند از برنامه Windows Store با چند کلیک ساده Theme‌های متنوعی را دانلود کنند. مایکروسافت در بیلدهای آزمایشی پیشین به این قابلیت جدید اشاره کرده بود اما هم اکنون نسخه کامل از آن در بیلد 15007 قابل دسترس است. بنا به گفته مایکروسافت کاربران در نسخه‌های بعدی از ویندوز 10، قادر خواهند بود به صورت مستقیم از بخش تنظیمات مربوط به Theme‌ها به Windows Store نقل مکان کنند و به راحتی به دانلود Theme‌های مورد علاقه خود بپردازند. هم اکنون کاربران در فروشگاه مایکروسافت به مجموعه‌ای از Theme‌های رایگان و غیر رایگان دسترسی دارند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده است که هنرمندان و عکاسان از این پس می‌توانند آثار هنری و عکس‌های خود را به صورت Theme‌هایی اوریجینال در اختیار کاربران قرار دهند تا به این صورت به رشد این بخش از ویندوز 10 نیز کمک کرده باشند.

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2017/01/build-15007-5.jpg’ attachment=’1950′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=” color=”]

دستیار هوشمند کورتانا هم اکنون قابلیت جدیدی را داراست که می‌تواند بین چند سیستم خانگی قرار بگیرد و به کاربران این امکان را دهد که فعالیت‌های مورد نظر خود را از جایی که آن را رها کرده ‌اند از سر بگیرند. به طور مثال کاربران می‌توانند کار ویرایش یک فایل متنی را از طریق یک سیستم دیگر که به سیستم عامل ویندوز 10 مجهز است ادامه دهند. این قابلیت تا هنگامی که دستیار کورتانا فعال باشد و اجازه دهد در دسترس کاربران خواهد بود.

بخش Windows Hello که قادر است با استفاده از دوربین‌های وب کم به شناسایی چهره‌ کاربران بپردازد نیز هم اکنون با قابلیت‌هایی جدید همراه شده است تا استفاده از آن ساده‌تر از گذشته صورت بگیرد. کاربرانی که در محیط ویندوز 10 از برنامه Snipping Tool استفاده می‌کنند نیز در این نسخه جدید از ویندوز 10 می‌توانند با فشردن کلیدهای ترکیبی و میان‌بر Alt + N به سادگی به این ابزار دسترسی پیدا کنند. رابط‌های برنامه نویسی جدید که بر ارتباط بلوتوث مبتنی هستند و اضافه شدن چندین قابلیت جدید در هنگام استفاده از این ارتباط، از دیگر ویژگی‌های مهمی است که هم اکنون از طریق بیلد آزمایشی 15007 در دسترس کاربران قرار گرفته است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی تعدادی از کاربران نسخه 15002 از ویندوز 10، امکان ارتقا از این نسخه به بیلد آزمایشی 15007 با مشکلاتی همراه است و سبب نمایش صفحات مرگ سبز (GSOD) می‌شود. به نظر می‌رسد باگ مهمی در این نسخه وجود دارد که از ارتقا سیستم عامل به نسخه 15007 جلوگیری می‌کند. کاربران همچنین اعلام کرده‌اند که در هنگام استفاده از چند نمایشگر در ویندوز 10، برنامه Explorer.exe با مشکلاتی روبرو می‌شود که ادامه استفاده از سیستم را به صورت کامل مختل می‌کند. با توجه به این اطلاعات تنها راه خلاصی از این مشکل، خاموش کردن سیستم و حذف نمایشگرهای اضافی است. وجود مشکلاتی در اجرای بعضی از بازی‌ها یا نمایش تعدادی از سایت‌ها در مرورگر اج از دیگر باگ‌هایی است که تاکنون در این نسخه مشاهده شده است.

منبع: shahrsakhtafzar

[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]