[av_textblock size=” font_color=’custom’ color=’#000000′]

وضعیت ویندوز 10 از نظر میزان استفاده در مقایسه با ویندوز 7 و ویندوز 8 چگونه است؟

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/08/768abb9b97297c1306a965421c43c7c7_XL.jpg’ attachment=’655′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’15’ font_color=’custom’ color=’#383838′]

نزدیک به یک ماه از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ به بازار می‌گذرد و مایکروسافت در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که این نسخه روی بیش از ۷۵ میلیون گجت نصب شده است. پس از گذشت یک ماه از زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰ فرصت خوبی است تا به مقایسه میزان نصب و استفاده از ویندوز ۱۰ در برابر ویندوز ۷ و ۸ بپردازیم.

مایکروسافت در اولین هفته‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰، رسما اعلام کرد که ویندوز ۱۰ توسط ۱۴ میلیون نفر تا آن لحظه مورد استفاده قرار گرفته است. حال پس از نزدیک به یک ماه این کمپانی خبر از آمار ۷۵ میلیونی استفاده از ویندوز ۱۰ داده است؛ یعنی در طول سه هفته بیش از ۶۱ میلیون نفر آخرین نسخه از ویندوز را روی گجت‌های نصب کرده‌اند. این بدین معنی است که در هر هفته بیش از ۲۱ میلیون نفر به کاربران ویندوز ۱۰ اضافه شده است.اما وضعیت ویندوز ۱۰ در مقایسه با نسخه‌های پیشین این سیستم عامل، یعنی ویندوز ۷ و ویندوز ۸ چگونه است؟

پول ثورات، یکی از شناخته شده‌ترین وبلاگ‌نویسان در خصوص کمپانی مایکروسافت است که معادلات مربوط به میزان استفاده از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را حل کرده و آمار تقریبا دقیقی در این خصوص تهیه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ثورات، در دو ماه اول عرضه‌ی ویندوز ۷ بیش از ۶۰ میلیون نسخه از گواهی این سیسم‌عامل به فروش رفته است. البته فروش گواهی ویندوز به معنای تعداد دقیق نسخه‌های نصب شده نیست؛ چراکه شاید گواهی‌های خریداری شده اصلا هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته باشند. براساس آمار و ارقام موجود، میزان فروش گواهی ویندوز ۷ پس از دو ماه ابتدای به ۲۰ میلیون کاهش یافته و سه سال متوالی به همین منوال به پیش رفته است. آمار منتشر شده توسط Netmarketshare حکایت از این دارد که امروز بیش از یک میلیارد نفر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند.

مایکروسافت پس از ویندوز ۷، عرضه‌ی ویندوز ۸ را در دستور کار قرار داد. بسیاری از کاربران و کارشناسان ویندوز ۸ را به علت وجود انواع باگ‌ها و مشکلات به عنوان ویستای دوم لقب دادند. مایکروسافت در اولین ماه از عرضه‌ی ویندوز ۸ اعلام کرد که بیش از ۴۰ میلیون نسخه از گواهی ویندوز ۸ را به فروش رسانده است. در حال حاضر ویندوز ۸ سهمی ۱۶ درصدی را از دنیای پی‌سی‌ها به خود اختصاص داده است. این میزان شامل ۲۶۰ میلیون کامپیوتر یا در واقع کمی بیش از یک چهارم سهم ویندوز ۷ از بازار‌ است.

ثورات پیش‌بینی کرده که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از بروزرسانی‌های صورت گرفته به ویندوز ۱۰، از کامپیوترهای قدیمی صورت خواهد پذیرفت. این برای اولین بار است که بیش از ۶۰ تا ۶۷.۵ میلیون نفر از کاربران ویندوز، گجت خود را در یک ماه اول به نسخه‌ی جدیدی ویندوز بروزرسانی کرده‌اند. اغلب، کاربران اپل در چنین شرایطی اقدام به بروزرسانی سیستم‌های خود می‌کردند.

البته شرایط برای مقایسه‌ی میزان استفاده از هر سه نسخه‌ی ویندوز در ماه‌های اولیه عرضه، برابر نیست؛ چراکه بروزرسانی به ویندوز ۱۰ مایکروسافت رایگان بوده، اما کاربران همچنان برای بروزرسانی به ویندوز ۷ یا ویندوز ۸ باید هزینه‌ای را به مایکروسافت پرداخت کنند. البته بروزرسانی به ویندوز ۸.۱ رایگان است.

استفاده‌ی بیش از ۷۵ میلیون نفر از ویندوز ۱۰ در ماه اول عرضه را باید یک موفقتی بزرگ برای ردموندی‌ها خواند. یقینا ویندوز ۱۰ در ادامه راه نیز بسیار پرفروغ ظاهر شده و انتظار می‌رود مایکروسافت با پشتیبانی از این نسخه، روز به روز به میزان استفاده از آن بیافزاید. باید منتظر ماند و دید که ویندوز ۱۰ در آینده به چه اعدادی دست خواهد یافت؛ اما نکته‌ای که همگان به آن اذعان دارند، گذر از آمارهای ویندوز ۷ و ویندوز ۸ توسط این نسخه است.

منبع : zoomit.ir

[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]