[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/08/windows-10-market-share-640×342.jpg’ attachment=’438′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′]

چند روز پیش مایکروسافت تأیید کرد که ویندوز جدیدش یعنی ویندوز 10، بر روی 14 میلیون واحد دستگاه نصب شده که رقم بسیار چشم گیری است. اما از نظر سهم بازار کلی سیستم عامل‌ها، 14 میلیون چند درصد از این بازار را تشکیل می‌دهد؟

همانطور که در نمودار بالا می‌بینید، ویندوز 10 در حال حاضر رشد ثابتی داشته و 2.47 درصد از بازار سیستم عامل‌ها را در دست گرفته است. شاید برخی از شما در این فکر باشید که 2.47 درصد، رقم ناچیزی بوده و تنها کسری از بازار را تشکیل می‌دهد، اما شما می‌توانید با دقت به نمودار بالا متوجه رشد بسیار بالای این سیستم عامل بشوید. در واقع با وجود اینکه کمتر از یک هفته از عرضهٔ ویندوز 10 می‌گذرد، به راحتی سیستم عامل‌های Chrome،Vista و Linux را پشت سر گذاشته است.

بر اساس رشدی که ویندوز 10 دارد، انتظار می‌رود که در هفتهٔ آینده بدون هیچ مشکلی به آمار ویندوز 8 دست پیدا کند. همان طور که می‌بینید با رکود سیستم عامل اپل، حتی شاید در ماه آینده این ویندوز به بالا تر از OS X نیز برسد. ویندوز 10 با سبقت گرفتن از لینوکس و سیستم عامل کروم در این مدت محدود، بسیار بهتر از ویندوزهای قبلی مانند 7 یا 8.1 عمل کرده است.

با تشکر از فرایند بروزرسانی و ارتقاء آسان و وجود این واقعیت که ویندوزهای نسخهٔ اصلی 7، 8 و 8.1 به رایگان به ویندوز 10 آپدیت می‌شود جای تعجبی برای رشد سریع این ویندوز نیست.

منبع : toranji.ir

[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]