[av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/download-unof.jpg’ attachment=’326′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] یکی از بحث های پرحاشیه ویندوز 10؛ تصمیم مایکروسافت به اجباری کردن دریافت بروزرسانی ها برای کاربران خانگی است. این مسئله باعث نارضایتی ها زیادی و بروز مشکلات شده است، اما اکنون بنظر می رسد که مایکروسافت به کاربران ویندوز 10 حق انتخاب می دهد.

دریافت خودکار بروزرسانی ها  می تواند در افزایش امنیت کاربران نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد اما هم زمان مشکلاتی نیز با خود خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که همانند گذشته برخی بروزرسانی های ویندوز باعث بروز مشکلاتی شوند و از آنجایی که به صورت خودکار نصب می شوند، مشکلات زیادی را پدید آورند. برای نمونه تصور کنید که یک برورزسانی خاص مشکلی را پدید آورد، از آنجایی که بصورت خودکار روی میلیون ها سیستم نصب می شود، اپیدمی بحرانی را پدید خواهد آورد. در حالت اجباری بودن بروزرسانی ها؛ عملاً کاربران باید منتظر بروزهرگونه مشکلی باشند.

اما شاید بروز مشکل با اعمال بروزرسانی ها را بعید بدانید، چند روز پیش تر نمونه ای از این بروزرسانی های دردسر آفرین، کاربران زیادی را تحت تاثیر قرار داد. درایور 353.54 پردازنده های گرافیکی انویدیا که از طریق سرویس بروزرسانی ویندوز نصب می شد باعث اختلال های متعددی در سیستم های کاربران شده بود و حتی برخی از آنها بکلی غیر قابل استفاده و راه اندازی نمی شدند.

[/av_textblock] [av_image src=’https://licenseha.ir/wp-content/uploads/2015/07/701569b1-1b15-4e53-8796-25412a778487.jpg’ attachment=’327′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’no-animation’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’][/av_image] [av_textblock size=’16’ font_color=’custom’ color=’#303030′] اکنون وب سایت ZDNet در گزارشی آورده است که مایکروسافت ابزاری برای نمایش ندادن و یا نپذیرفتن بروزرسانی های ناخواسته در ویندوز 10 ارائه کرده است. این ابزار به عنوان راه حلی مخفیانه ارائه شده و با بیلد 10240 از نسخه پیش نمایش ویندوز 10 قابل استفاده است. بروزرسانی KB3073930 دارای رابط کاربری ساده ای است که نخست از کاربر می خواهد به لیست بروزرسانی ها رفته و بروزرسانی های مورد نظر را مخفی و یا آنها را از حالت مخفی خارج کند.

با اینکه این ابزار به طی کردن چندین گام نیاز دارد، اما هنوز هم یک راهکار طلقی می شود و مطمئناً از سوی کاربران خانگی ویندوز 10 و بویژه کاربران حرفه ای تر با استقبال مواجه می شود. قابلیت بازیابی تغییرات اعمال شده در سیستم عامل یا System Restore در ویندوز 10 بصورت پیش فرض غیرفعال است که با فعال سازی آن می توان بروزرسانی های مشکل ساز را به حالت پیش از نصب بازگرداند. به لطف این ابزار جدید شما می توانید از نصب خودکار بروزرسانی های دردسر آفرین و مشکل ساز صرف نظر کنید.

منبع : shahrsakhtafzar.com
[/av_textblock] [av_social_share title=’اشتراک این مطلب’ style=” buttons=’custom’ share_facebook=’aviaTBshare_facebook’ share_twitter=’aviaTBshare_twitter’ share_gplus=’aviaTBshare_gplus’]